Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje wybrane specjalnie dla Ciebie.

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej. Szczegóły na stronie www.kai.plX
Drukuj Powrót do artykułu

Młodzież i rycerze w 100-lecie Rycerstwa Niepokalanej

21.08.2017 , Niepokalanów / abd / wer Ⓒ ℗

Sample Fot. Wikipedia

Od wtorku do soboty potrwa w Niepokalanowie ogólnopolskie Rekolekcyjne Spotkanie Młodych – Max Festiwal 2017. Jego uczestnicy będą rozmawiać o odwadze, odpowiedzialności i podejmowaniu życiowych decyzji. Spotkają się też z członkami bractwa rycerskiego Chorągwi Zaciężnej „Apis” pod dowództwem Jacentego Ordowskiego z Gniewu.

Z doświadczenia wiemy, że młodzi ludzie często odkładają podejmowanie decyzji, albo zostawiają je „ślepemu losowi”. Dlatego w tym roku chcemy podjąć temat decyzyjności i decyzji, a tłem do całego spotkania będzie 100-lecie Rycerstwa Niepokalanej, stąd właśnie pomysł zaproszenia rycerzy, przedstawienie rycerza, jako kogoś, kto nieraz musiał decydować o podjęciu walki na śmierć i życie – wyjaśnia w rozmowie z KAI o. Sylwester Maria Gąglewski, organizator spotkania. Jak dodaje, do udziału w spotkaniu zaproszeni są zarówno licealiści, studenci, jak też młode rodziny.

Czytaj także: Rekolekcje dla przedsiębiorców w duchu św. Maksymiliana

Gośćmi spotkania, które potrwa od 22 do 26 sierpnia w Niepokalanowie, będą m.in. s. Anna Maria Pudełko, Maciej Gnyszka i Tomasz Terlikowski. Oprócz wspólnej modlitwy, uczestnicy spotkania wezmą m.in. udział w konferencjach, koncertach i dyskusjach podczas spotkań w grupach.

Każdego roku w spotkaniu Max Festiwal bierze udział ok. 200 osób z całej Polski. Tegoroczne obchody wpisują się w jubileusz 100-lecia powstania Rycerstwa Niepokalanej. Szczegóły dotyczące spotkania można znaleźć na stronie maxfestiwal.pl.

Wersja do druku

Przeczytaj także

21 sierpnia 2017 12:53

Już milion złotych na pomoc ofiarom nawałnic!

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.