Drukuj Powrót do artykułu

Nowa aleteia.pl – ewangelizacja w nowoczesnym wydaniu

16 marca 2017 | 11:36 | Warszawa / as / wer Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. redakcja / pixabay.com / aleteia.org

15 marca międzynarodowy portal Aleteia zaczął działać z nowym layoutem. Wszystkie siedem edycji językowych, w tym najmłodsza – polska, otrzymało nową twarz, dostosowaną do swej katolickiej misji oraz wyzwań współczesnego świata.

„Czy pozwolimy na to, by w tym nowym świecie Ewangelia i życie według chrześcijańskich wartości były marginalizowane? Absolutnie nie! Trzeba się wziąć do pracy i sprawić, byśmy jako katolicy byli widoczni – tak jak katedra jest widoczna w sercu miasta. To możliwe. Przecież jesteśmy największą religijną wspólnotą na świecie!” – napisał w specjalnym liście z tej okazji Pierre-Marie Dumont, dyrektor generalny i wydawca Aletei.

Ten obecny w Polsce od lipca 2016 r. serwis internetowy – który wszedł na nasz rynek w partnerstwie z Katolicką Agencją Informacyjną – definiuje się jako „portal tworzony przez katolików, łączący ludzi, którzy poszukują Boga oraz recepty na mądre życie”. Dobór treści wykracza tu poza klasycznie pojęty portal religijny. Uwypukla to zmodyfikowany w odnowionym layoucie podział na sekcje tematyczne. Obok działów poświęconych duchowości i Kościołowi, znajdziemy tu takie sekcje jak m.in: Dobre historie, Styl życia, Muzyka, Sztuka i Podróże, Kultura i For Her.

Ten ostatni dział funkcjonował do tej pory jako odrębna strona Aletei, w formie internetowego magazynu dla kobiet. W ramach obecnego relaunchu został on włączony do głównej struktury portalu, jako jedna z najważniejszych, flagowych sekcji na Aleteia.pl.

W dniu odsłonięcia odświeżonego layoutu polska redakcja Aletei została w pewien sposób wyróżniona. Przeprowadzony w Warszawie wywiad z abp. Henrykiem Hoserem na temat jego misji w Medjugorie, 15 marca ukazał się we wszystkich pozostałych edycjach, w tłumaczeniu na 6 języków obcych.

„Ambicją Aletei jest zdobycie pozycji jako globalnego punktu odniesienia w świecie internetu. Nie po to, by szukać medialnej siły i władzy. Wręcz przeciwnie: by służyć wspólnocie 1,2 miliarda katolików na całym świecie, zaoferować im medium godne swoich czytelników oraz godne ich wiary w Jezusa Chrystusa” – deklaruje Pierre-Marie Dumont.

Credo Aletei mówi o pozytywnym nastawieniu do ludzi i świata oraz nieangażowaniu się w lokalne konflikty. Odzwierciedla to nowa formuła portalu: przyjazny układ treści, ciepłe kolory, duży akcent na ładne zdjęcia oraz pozytywne hasła. Nowa strona dostosowana jest również do wyzwań związanych z działami reklamowymi. Potencjalnym klientom zaoferowano wiele dodatkowych możliwości zamieszczania reklam.

Redaktor naczelną strony Aleteia.pl jest Anna Sosnowska. Natomiast obecny od początku w projekcie Konrad Sawicki od 1 kwietnia będzie sprawował funkcję zastępcy redaktora naczelnego. Polska edycja portalu w styczniu tego roku przekroczyła zasięg 400 tys. unikalnych użytkowników (Google Analytics).

Oprócz edycji polskiej strona ukazuje się w językach: angielskim, francuskim, włoskim, hiszpańskim, portugalskim i arabskim. „Dzięki najwyższej jakości pracy zespołów redakcyjnych rozsianych po całym świecie, w 2016 roku Aleteia została wyróżniona tytułem Najlepszej strony internetowej (Best Web Site) w swojej kategorii, w zestawieniu przygotowywanym przez Catholic Press Association w USA i Kanadzie (catholicpress.org)” – przypomina w swym liście dyrektor generalny.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku

Przeczytaj także

06 marca 2017 14:16

Biskup z licencją... pilota

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.