Drukuj Powrót do artykułu

Nowa telewizja Puls zachowa religijno-społeczny charakter

05 grudnia 2006 | 17:14 | im //mr Ⓒ Ⓟ

Nowa TV Puls, której głównym inwestorem jest News Corporation amerykańskiego magnata medialnego Ruperta Murdocha, ma zachować swój religijno-społeczny charakter, nawet jeśli zmieni koncesję na uniwersalną – podkreślają członkowie rady nadzorczej tej stacji oraz szef News Corp. Europe Marty Pompadur.

Ambicją inwestora jest, by pod koniec 2007 roku TV Puls miała oglądalność na poziomie TV4. Nowy program widzowie będą mogli zobaczyć prawdopodobnie latem przyszłego roku.
– Chcemy odświeżyć i odnowić program TV Puls w ścisłej współpracy z prowincją ojców franciszkanów, w ramówce będą obecne wartości chrześcijańskie – zapewniał Marty Pompadur podczas śniadania prasowego w Warszawie.
Obecnie trwają prace nad programem, tworzona jest nowa redakcja. Bardzo silny ma być dział informacyjny, choć jeszcze nie wiadomo, z którymi programami chce konkurować nowa TV Puls – Faktami TVN czy Wiadomościami Polsatu. – Chcemy, by widzowie wiedzieli, że niezależną opinię można wyrobić sobie oglądając TV Puls – podkreślał Pompadur.
Szef europejskiej News Corporation poinformował, że do końca 2007 roku nowy inwestor będzie pracował nad rozwijaniem TV Puls. – Chcemy mieć większą oglądalność, ale wiemy, że nie będzie ona na poziomie Polsatu czy TVN – powiedział Pompadur. – Mamy skromne oczekiwania, do końca 2007 roku chcemy osiągnąć oglądalność na poziomie TV4.
Pompadur przyznał, że w pierwszych latach inwestycja będzie przynosiła straty, nie zyski, ale News Corporation chce być obecne na telewizyjnym rynku polskim. – Będziemy zarabiać, jeśli uda nam się zrobić dobre programy – dodał. Jego zdaniem, lepiej zainwestować w małą stację i rozwinąć ją, niż zaczynać od dużych.
Dariusz Dąbski, przewodniczący rady nadzorczej TV Puls potwierdził, że stacja stara się o zmianę koncesji ze specjalistycznej na uniwersalną, ale jak zaznaczył, nie oznacza to znaczącego zmniejszenia ilości religijnych programów.
– Przy obecnej koncesji jesteśmy zobowiązani do zapewnienia 70 proc. programów specjalistycznych, społecznych, z czego 23 proc. to programy religijne – powiedział. – Przy uniwersalnej koncesji zobowiązani bylibyśmy do 16 proc. programów religijnych. 23 proc z 70 i 16 proc. ze stu to mniej więcej ta sama liczba – tłumaczył. Nawet jeśli Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie przyzna TV Puls uniwersalnej koncesji, inwestor nie wycofa się.
Z kolei o. Zdzisław Dzido, prezes Zarządu Telewizji PULS, zdradził, że prowincja franciszkanów rozważa nawet odsprzedaż części udziałów News Corporation, o „ile będzie to służyć rozwojowi stacji”. – Zależy nam na tym, by zaistniała katolicka telewizja, jakiej jeszcze nie ma – powiedział. Telewizja starać się też będzie o zwiększanie częstotliwości.
W TV Puls działa już Redakcja Programów Katolickich, na której czele stoi o. Dzido. Zdaniem tej redakcji jest czuwanie nad chrześcijańskim charakterem telewizji. – Zmieniając koncesję, chcemy dotrzeć do większej liczby widzów, zaoferować im więcej atrakcyjnych programów – zaznaczył franciszkanin. Przypomniał, że prowincja franciszkanów w 1994 roku otrzymała koncesję uniwersalną dla TV Puls. Jednak 10 lat później zaproponowano im koncesję specjalistyczną, którą musieli przyjąć.
W materiałach promocyjnych News Corp. Czytamy, że TV Puls to ogólnodostępny kanał telewizyjny, którego oferta koncentruje się na programach rodzinnych promujących wartości chrześcijańskie. Sygnał stacji dociera do około 60 proc. ludności Polski. Strategia News Corp. Dla TV Puls zakłada ścisłą współpracę z prowincją franciszkanów w celu rewitalizacji oferty programowej TV Puls, wprowadzenia doświadczonej zachodniej i polskiej kadry zarządzającej, zwiększenia dystrybucji w sieciach kablowych i satelitarnych oraz uzyskania nowych częstotliwości.
Działalność News Corp. obejmuje przemysł filmowy, prasę, telewizję płatną i ogólnodostępną, sieci telewizji kablowej, Internet, radio, działalność wydawniczą (książki i czasopisma), marketing konsumencki oraz reklamę zewnętrzną.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.