Drukuj Powrót do artykułu

Pallotyński sklep z kawiarnią świętuje 5. urodziny

28 lutego 2021 | 19:43 | mm | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Salvatti.pl

Przez 5 lat swojej działalności sklep charytatywny z kawiarnią „Amakuru” w Warszawie rozwinął skuteczną pomoc już w 10 krajach Afryki.

Przedsięwzięcie jest dziełem Pallotyńskiej Fundacji Misyjnej Salvatti.pl – Dostrzegamy ludzi najbardziej potrzebujących w rożnych regionach świata i w różnych kontekstach życia. Pomagamy dzieciom zdobyć wykształcenie, wspieramy budowę i wyposażenie ośrodków zdrowia i ośrodków dożywiania, jesteśmy wszędzie tam, gdzie dzieje się niesprawiedliwość społeczna, klęski żywiołowe, epidemie. Dlatego cały dochód przeznaczamy na pomoc innym – mówi Monika Florek-Mostowska, wiceprezes Fundacji.

Sama Fundacja pomaga krajom misyjnym już od 12 lat. Założony 29 lutego 2016 r. sklep charytatywny z kawiarnią w Warszawie to efekt uważnego odczytywania „znaków czasu”. – Dostrzegliśmy, że obecnie już nie jest czas, żeby Afrykańczykom dawać przysłowiową „rybę”, ani nawet „wędkę”. Nadszedł czas, by kupować od nich „rybę”, którą oni potrafią sobie złowić sami. Tą „rybą” jest kawa, herbata i unikatowe wyroby rękodzielnicze, które mieszkańcy krajów afrykańskich potrafią tworzyć z wdziękiem i maestrią, ukazując egzotykę i bogactwo kulturowe regionów, w których żyją. Współpracując z nimi po partnersku, oferujemy w naszym sklepie nietypowe wyroby, których nie można dostać nigdzie indziej w Polsce. Rzeźby, obrazy czy biżuteria to często pojedyncze egzemplarze, jedyne w swoim rodzaju – opowiada Stefan Lizak, menedżer sklepu i kawiarni.

Prawdziwym rarytasem jest kawa. Krajem pochodzenia aromatycznych ziaren jest Rwanda. To tam, u podnóża wulkanów, w Krainie Wielkich Jezior rozciągają się plantacje kawy Arabica – mówi Monika Florek-Mostowska. Kawa jest uprawiana na bogatych w minerały wulkanicznych glebach zawiera bogactwo smaków i aromatów. Pochodzi z jednorodnych plantacji, aż z 10 regionów Rwandy. Co ważne, jest zbierana ręcznie, nie przemysłowo. Potem ziarna są dokładnie selekcjonowane i tylko te najbardziej dorodne trafiają do paczek kawy Salvatti. Dlatego kawa służy zdrowiu i poprawia nastrój. Przede wszystkim jednak – czyni wiele dobra! Poprzez sprzedaż kawy i innych produktów w sklepie stacjonarnym w Warszawie oraz na sklep.salvati.pl, Fundacja Salvatti.pl pomaga Afryce podwójnie. Po pierwsze uczy Afrykańczyków przedsiębiorczości. Po drugie fundusze ze sprzedaży kawy przeznacza na dzieła misyjne. – Kupujemy towary, omijając zbędnych pośredników. Robotnicy pracujący na plantacjach zarabiają godziwie i dzięki naszym zakupom, mogą godnie żyć, posyłać dzieci do szkoły, wykupić ubezpieczenie zdrowotne, na które stać tylko najbogatszych. To dla Afrykańczyków wielka pomoc – wyjaśnia ks. Jerzy Limanówka, prezes Fundacji.

Z okazji 5 rocznicy działalności sklepu charytatywnego Amakuru, Fundacja Salvatti.pl zaprasza do udziału w urodzinowym konkursie promującym misje [LINK].

Fot. Salvatti.pl

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.