Drukuj Powrót do artykułu

Panele, warsztaty i polska premiera amerykańskiego bestsellera dla ojców

13 listopada 2019 | 19:15 | rl Ⓒ Ⓟ

Sample Materiały prasowe organizatora

W najbliższą sobotę, 16 listopada, w Łochowie pod Warszawą odbędzie się jedenaste międzynarodowe Forum Tato.Net. Na Forum, po raz pierwszy w Polsce pojawi się Jay Payleitner, autor poczytnych w USA książek dla ojców. Jay wygłosi wykład, poprowadzi warsztat oraz przekaże pamiątkowe autografy w swojej pierwszej książce po polsku pt. 52 rzeczy, których syn potrzebuje od taty.

W sobotę, 16 listopada, rusza jedenaste Forum Tato.Net. Patronat honorowy nad Forum objął, jak co roku, Prezydent RP Andrzej Duda. Forum Tato.Net towarzyszy hasło – temat szczegółowy każdej edycji. W tym roku to „Mądrość i skuteczność”.

Jay Payleitner tłumaczy, jak być mądrym ojcem przed szkodą: Zawsze mnie zdumiewa, jak wielu inteligentnych, dorosłych ludzi daje się nabrać na piramidy finansowe, marketing wielopoziomowy, modne diety, oszukańcze terapie i inne półprawdy i matactwa. Może wynika to stąd, że wielu z nas nauczono ufności, ale nie wyposażono w konkretne narzędzia służące do rozróżniania prawdy od fałszu. Ufność to nie to samo co naiwność.

Jak podkreślają organizatorzy z Inicjatywy Tato.Net, Forum to spotkanie unikatowe na mapie Polski, a nawet Europy. Towarzyszy mu przekonanie, że „mocni ojcowie muszą trzymać się razem”, jak powiedział dr Ken Canfield, wybitny znawca tematyki ojcowskiej, który sam jest tatą i zaszczyci Forum swoją obecnością w tym roku. To całodzienne „święto ojcostwa” wypełnione wykładami, panelami, warsztatami oraz nieformalnym ojcowskim networkingiem, rozmowami o roli taty w rodzinie i życiu społecznym. Idea jest prosta: zamiast nieustannie narzekać na kryzys ojcostwa, lepiej spotkać się w społeczności ojców, aby wzajemnie się wspierać. W tym roku ojcowie spotkają się w Pałacu i Folwarku Łochów.

Jak tłumaczy inicjator Tato.Net i organizator Forum, dr Dariusz Cupiał: W czasach, w których każdy człowiek może publikować wszelkie informacje na masową skalę, ojcostwo staje przed nowymi wyzwaniami. Skąd czerpać mądrość? Jak żyć świadomie? Jak nie stać z boku, ale skutecznie działać? Jak przekazywać dzieciom własne wartości? Jak chronić dzieci a jednocześnie w jakie umiejętności je wyposażyć, by mogły mądrze i odpowiedzialnie współtworzyć świat, w którym przyjdzie im żyć?

Praktycznym odzwierciedleniem tegorocznego hasła jest program Forum Tato.Net, który składa się z trzech części:
– część pierwsza: Tato, potrzebujesz mądrości i skuteczności. Dlaczego i jak dbać o własny rozwój w tych obszarach?”,
– część druga: Blok grup tematycznych – warsztaty, panele, seminaria. Przestrzeń aktywności dla wszystkich uczestników,
– część trzecia: “Wyzwania, rozwiązania, dobre praktyki”.

Ważnym punktem programu będą również „Męskie rozmowy o ojcostwie”, podczas których usłyszymy wartościowe i praktyczne świadectwa niejednego taty. Wśród gości spotkania pojawią się znani ojcowie: kierowca rajdowy Krzysztof Hołowczyc, mim Ireneusz Krosny, dziennikarz Rafał Porzeziński, prezes KGHM Marcin Chludziński oraz goście zagraniczni m.in. muzyk Richie Ray, zwany kiedyś królem salsy i doktor Ken Canfield z USA.

Forum poprzedzi uroczysta Gala MAX Tato.Net.  Podczas uroczystej kolacji, w piątek 15 listopada, zostaną wręczone statuetki MAX oraz TOPDADS. Galę poprowadzi Tomasz Wolny. Statuetka MAX jest wyróżnieniem przyznawanym przez Kapitułę Rady Programowej Tato.Net jako wyraz uznania dla znaczącego wkładu w tworzenie kultury odpowiedzialnego ojcostwa. W tym roku nagrody zostaną przyznane w trzech kategoriach: organizacja, utwór i osoba. W poprzednich latach statuetkę otrzymali m.in. podróżnik Marek Kamiński oraz płk Paweł Wiktorowicz, dowódca 9. Łódzkiej Brygady Obrony Terytorialnej. Wyróżnienia TOPDADS trafią do firm promujących w swoich kampaniach reklamowych pozytywny wizerunek ojca. Gościem specjalnym gali będzie Grupa MoCarta oraz Richie Ray, zwany królem salsy.

Patronami medialnymi XI Międzynarodowego Forum Tato.Net są: TVP 2, Program Trzeci Polskiego Radia i Katolicka Agencja Informacyjna.

Sponsorami spotkania są Orlen, Energa, Orange, montersi.pl, grupa Arche, Fundusz Inicjatyw Obywatelskich, visitZakopane.pl i Student Travel.

Szczegółowe informacje: info@tato.net

 

Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.