Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje wybrane specjalnie dla Ciebie.

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej. Szczegóły na stronie www.kai.plX
Drukuj Powrót do artykułu

Pieniądze za „papieskie” Lamborghini – dla chrześcijan w Iraku

23.11.2017 , Monachium / ts (KAI) / mz Ⓒ ℗

Sample Fot. AP / East News

Chrześcijanie w Iraku są zachwyceni tym, że papież Franciszek zdecydował się przeznaczyć na pomoc dla nich otrzymane przed kilkoma dnami luksusowe auto Lamborghini. Przebywający z wizytą w katolickim dziele pomocy „Kirche in Not” w Monachium chaldejski patriarcha Louis Raphael Sako powiedział, że wiadomość w mediach społecznościowych rozeszła się błyskawicznie wśród ludności.

„Choć z biegiem czasu przywykłem do papieskich niespodzianek, to jednak ten gest Franciszka wyraźnie pokazuje miłość bliźniego przejawiającą się konkretnym czynem” – stwierdził patriarcha Sako.

Podczas audiencji generalnej 15 listopada Franciszek otrzymał w darze od producentów specjalnie przygotowane w biało-żółtych barwach Watykanu sportowe auto i oddał go na aukcję w domu aukcyjnym Sotheby’s. Część kwoty uzyskanej ze sprzedaży otrzyma dzieło Pomoc Kościołowi w Potrzebie (PKWP) z przeznaczeniem na odbudowę zniszczonych wsi chrześcijańskich na Równinie Niniwy w Iraku. Ponadto finansowany będzie projekt pomocy kobietom-ofiarom handlu ludźmi i prostytucji, a także lekarze, leczący kobiety i dzieci w Afryce.

Czytaj także: Polscy bezdomni spotkali się z papieżem Franciszkiem

Według najnowszych doniesień w swoje strony rodzinne na Równinie Niniwy powróciło już ponad 24 tys. chrześcijan. Dzięki pomocy papieża będzie można pomóc kolejnym powracającym. Ogólny koszt odbudowy zniszczonych terenów oblicza się na ponad 250 milionów dolarów.

Wersja do druku

Przeczytaj także

22 listopada 2017 22:11

Abp Nossol: dialog ekumeniczny najdynamiczniejszym ruchem pacyfistycznym XX wieku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.