Drukuj Powrót do artykułu

Płock: 42 tys. baranków wielkanocnych od Caritas

05.03.2018 , Płock / eg Ⓒ ℗

Sample Fot. diecezjaplocka.pl

42 tys. baranków wielkanocnych trafiło w Wielkim Poście do parafii diecezji płockiej. Trwa już także zbiórka środków do skarbonek pod hasłem „Dar juniora dla seniora”. Każdy, kto włączy się w wielkopostne dzieło Caritas, pomoże starszym i chorym osobom o niskich dochodach.

Baranki paschalne cieszą się w diecezji płockiej dużym zainteresowaniem. Do parafii w diecezji płockiej przekazano 42 tys. tych baranków. Baranek, symbolizujący Jezusa Chrystusa, może zostać włożony do koszyczka wielkanocnego z pokarmami. Można go także nabyć w sklepie Caritas przy ul. Sienkiewicza 34 w Płocku.

Ponadto w parafiach już od początku Wielkiego Postu są papierowe skarbonki na jałmużnę wielkopostną – około 20 tys. W tym roku tej akcji charytatywnej towarzyszy hasło „Dar juniora dla seniora”. Zostały one przekazane uczniom w szkołach na katechezie i w kościołach. Pod koniec Wielkiego Postu uczniowie przyniosą napełnione skarbonki do kościoła. W ten sposób wesprą osoby starsze w trudnej sytuacji materialnej.

Czytaj także: Caritas przekaże 50 tys. zł dla ofiar wybuchu w Poznaniu

„Środki, które uzyskamy w tym roku z wielkopostnych akcji charytatywnych, zostaną przeznaczone na wsparcie osób starszych, chorych, o niskich dochodach. Mamy pod opieką wiele takich osób. Poza tym wesprzemy także dom dziennego pobytu dla osób starszych, prowadzony przez Caritas w Płocku” – deklaruje ks. kan. Szczepan Bugaj, dyrektor Caritas Diecezji Płockiej.

W 2017 r. w ramach obu akcji wielkopostnych w diecezji płockiej zebrano około 120 tys. zł. Środki te zostały przeznaczone na bieżącą działalność Caritas Diecezji Płockiej.

Wersja do druku

Przeczytaj także

05 marca 2018 17:31

„Wyznania” Świętego Augustyna – wznowienie już w księgarniach

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.