Drukuj Powrót do artykułu

Płock: duże zainteresowanie diecezjalną stroną i profilem na Facebooku

22 września 2014 | 14:39 | eg Ⓒ Ⓟ

Diecezja płocka podsumowała pierwsze pół roku funkcjonowania nowej strony diecezjalnej oraz Facebooka. Ze statystyki wynika, że od końca lutego do września odwiedziło ją 78 tys. osób, czyli 10 proc. mieszkańców diecezji. Diecezjalny fanpage „polubiło” ponad 1.600 osób. Z kolei niemal 560 osób śledzi na bieżąco tweety bp. Piotra Libery.

Tweety biskupa płockiego Piotra Libery, publikowane od końca lutego tego roku, odnoszą się do bieżących spraw z życia Kościoła, zarówno diecezjalnego, jak i powszechnego. Do chwili obecnej pasterz diecezji płockiej opublikował 115 tweetów, a obserwuje je niemal 560 osób. Ostatni tweet dotyczy 32. Ogólnopolskiej Pielgrzymki Dzieci i Młodzieży do Przasnysza i Rostkowa.

„Również pod koniec lutego wystartowała nowa strona diecezji, odwiedziło ją już ponad 78.000 osób – jest to liczba unikatowych wejść osób odwiedzających stronę. Biorąc pod uwagę, że diecezja liczy około 800 tysięcy wiernych, jest to bardzo dobry wynik. Wynika z niego, że stronę widziało 10 proc. diecezjan, łącznie z dziećmi i osobami starszymi, czyli niekorzystającymi z Internetu. Realny odsetek jest więc kilkukrotnie większy, jeśli weźmie się pod uwagę osoby aktywnie korzystające z Internetu” – poinformował ks. Jarosław Mokrzanowski, redaktor strony diecezjalnej i Fb.

Policzono także, że łącznie odwiedzin na stronie było prawie 270.000 (tzw. sesje). Średni czas trwania sesji wyniósł 4 minuty, co wskazuje na to, że sesje nie były przypadkowe. Podobny wniosek można wysnuć, jeśli chodzi o średnią liczbę oglądanych stron na sesję. Przeciętny odwiedzający obejrzał 4,66 strony, czyli w praktyce musiał on średnio 4 razy kliknąć na stronie. Tak więc łącznie obejrzano (odsłony) ponad 1.250.000 stron.

Stosunkowo duża jest liczba osób powracających (nowych osób jest około 29 proc). To oznacza, że 71 proc. stanowią osoby, które były na stronie co najmniej raz.

Największy ruch na stronie miał miejsce 18 sierpnia (tego dnia ogłoszono zmiany wikariuszy w parafiach). Tylko w tym dniu stronę odwiedziło 4.112 użytkowników, generując prawie 7.000 wizyt. Co więcej, wizyty w tym dniu były dłuższe, bo średnio każda z nich trwała aż 7 minut i 47 sekund. Użytkownicy więc dość intensywnie zapoznawali się z informacjami.

„Ruch na stronie głównie pochodzi z Polski, jednak wchodzą na nią wchodzą także misjonarze pochodzący z diecezji płockiej oraz Polacy mieszkający poza granicami kraju: w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Holandii, Peru, Kenii, Wietnamie i na Ukrainie” – dodał ks. Mokrzanowski.

Najczęściej odwiedzaną stroną (poza stroną główną) jest zakładka „Dla księży”. Następna, to „Aktualności”, potem wyszukiwarki parafii i księży, a kolejno multimedia (zdjęcia). Jeśli chodzi o współczynniki dynamiki wzrostu, to w ostatnim miesiącu (minionych 30 dni) jest o 12 proc. odwiedzin więcej niż w poprzednim miesięcznym okresie. Przybywa również użytkowników – jest ich o 27 proc. więcej niż miesiąc temu.

Gdy chodzi o profil diecezjalny na Facebooku, to całkowita liczba „polubień” strony wynosi aktualnie 1.643. Liczba osób, do których został dostarczony dany post (liczba czytających daną informację) w miesiącach lipiec – sierpień wyniosła średnio 1.659. Największe notowania to 17.554 – jest to liczba osób, które przeczytały dany post”.

Natomiast gdy weźmie się pod uwagę płeć odwiedzających diecezjalnego Facebooka, to 59 proc. stanowią kobiety, a 41 proc. mężczyźni. Wiek korzystających z niego wskazuje na ludzi młodych w wieku 18-24 lata (34 proc. wszystkich odwiedzających), 25-34 lata (26 proc. wszystkich odwiedzających), 25-44 lata (16 proc. wszystkich odwiedzających) oraz 13-17 lat (12 proc. wszystkich odwiedzających).

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.