Bądź na bieżąco!

Otrzymuj najnowsze informacje wybrane specjalnie dla Ciebie.

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej. Szczegóły na stronie www.kai.plX
Drukuj Powrót do artykułu

Ponad 35 proc. ubogich dzieci jest niedożywionych

26.09.2017 , Caracas / mz (KAI/RV) / wer Ⓒ ℗

Sample Fot. delfi de la Rua / unsplash.com

Ze studium przeprowadzonego przez oddział Caritas Wenezuela wynika, że 35,5 proc. dzieci z ubogich rodzin w tym kraju cierpi na niedożywienie. Badanie, które zostało przeprowadzone wśród najmłodszych w wieku 0-5 lat, dowiodło, że 14,5 proc. dzieci doskwiera niedożywienie na poziomie wysokim lub średnim, zaś 21 proc. – lekkim.

Władze wenezuelskiej Caritas wyjaśniły, że aż 71 proc. badanych rodzin stwierdziło, że ich sytuacja żywnościowa uległa pogorszeniu pomiędzy grudniem ub.r. a sierpniem br. Dodatkowo ustalono, że aż 63 proc. ankietowanych osób przyznało, że z powodu niedoborów towarów w super- i hipermarketach muszą zaopatrywać się w innych kanałach dystrybucji.

Czytaj także: Żywność dla chrześcijan w zamian za muzułmańską modlitwę

– Większość rodzin objętych badaniem, szczególnie w miejscach wrażliwych pod względem materialnym, przyznaje, że zmniejszyła lub ograniczyła całkowicie spożycie czerwonego mięsa, drobiu, jaj oraz nabiału. W ostatnim czasie mają też one problemy w dostępie do wody pitnej – poinformowali przedstawiciele Caritas Wenezueli.

Od kwietnia br. na ulicach wenezuelskich miast w protestach przeciwko dyktatorskim rządom prezydenta Nicolasa Maduro poniosło śmierć ponad 130 osób. Wenezuelscy biskupi oraz duchowni wielokrotnie krytykowali ataki zwolenników prezydenta oraz sił policyjnych na opozycję i manifestantów. W jednym z wywiadów arcybiskup Caracas kardynał Jorge Urosa stwierdził, że rząd Nicolasa Maduro prowadzi “wojnę przeciwko narodowi”.

Wersja do druku

Przeczytaj także

25 września 2017 18:35

„100 godzin różańca”

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.