Drukuj Powrót do artykułu

Ponad 336 tys. zł zebrano już podczas kampanii „Grunt to rodzina”

21 grudnia 2007 | 17:56 | awo//mam Ⓒ Ⓟ

Ponad 336 tys. złotych zebrała już Fundacja Świętego Mikołaja na Fundusz Edukacyjny stworzony z myślą wychowankach rodzinnych domów dziecka. Ogólnopolska kampania promocyjna pod hasłem „Grunt to rodzina” potrwa do końca grudnia.

Kampania Fundacji Świętego Mikołaja ma za zadanie propagowanie idei rodzinnych domów dziecka i przełamywanie stereotypów oraz barier utrudniających powstawanie nowych placówek tego typu. Koszt utrzymania dziecka w rodzinnym domu dziecka jest dwukrotnie niższy niż w Państwowym Domu Dziecka.

W ramach akcji prowadzona jest zbiórka pieniędzy na Fundusz Edukacyjny pozwalający dzieciom z rodzinnych domów dziecka nadrobić zaległości edukacyjne. Pieniądze – w postaci dotacji – przeznaczane są na realizację konkretnych przedsięwzięć edukacyjnych, m.in: prowadzenie szkoleń, seminariów, kursów dla opiekunów, organizację zajęć wyrównawczych czy językowych dla wychowanków rodzinnych domów dziecka.

Dzięki dobrowolnym wpłatom, w ciągu trzech lat 921 dzieci i 242 opiekunów otrzymało od Fundacji Świętego Mikołaja dopłaty do zajęć wyrównawczych, nauki języków obcych i kursów szybkiego czytania, technik uczenia się oraz szkoleń. W tym roku wśród dofinansowanych projektów znalazły się także takie wyjątkowe jak: „Chcemy osiągać najwyższe szczyty” – wspólny wyjazd w Tatry czterech rodzinnych domów dziecka z Bohukałów, Warszawy i Żabców, czy „W zdrowym ciele zdrowy duch” rodzinnego domu dziecka z Bartoszyc – zajęcia rekreacyjne i sportowe oraz wyjazdy do kina i teatru dla ośmiorga wychowanków placówki.
W Polsce istnieje 267 rodzinnych domów dziecka, w których mieszka 2252 dzieci. Dla porównania w tradycyjnych domach dziecka – 401 placówek w kraju – mieszka 24263 dzieci . Dzieci trafiające do rodzinnych domów nierzadko pochodzą z rodzin patologicznych lub z dużych placówek, a zdecydowana większość z nich ma opóźnienia rozwojowe (92 proc. i edukacyjne (73 proc.).

Dzieci w rodzinnych domach dziecka szybciej uczą się wypełniania codziennych obowiązków domowych, samodzielności i zaradności. W takim domu mieszka ich maksymalnie ośmioro, co daje szansę na indywidualny kontakt z rodzicem i życie w rodzinie.

Kampania pod hasłem „Grunt to rodzina” jest już widoczna w wielu miastach Polski na bilbordach i nośnikach citilight. Film reklamowy, w którym głosu Świętemu Mikołajowi użyczył Franciszek Pieczka bezpłatnie emituje Canal+, N Telewizja, Telewizja Puls i TV4. Kampanię promuje też Radio ZET oraz prasa. Ponadto, 2,7 tys. plakatów A3 zawisło w warszawskich środkach komunikacji miejskiej.

Akcja promocyjna „Grunt to rodzina” jest współfinansowana ze środków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz Funduszu Inicjatyw Obywatelskich.

Rodzinnym domom dziecka można pomóc wpłacając pieniądze na Fundusz Edukacyjny na konto: 37 2130 0004 2001 0299 9993 0002 lub wysyłając SMS na numer 7585 o treści POMOC
Akcję wspierają operatorzy Era, Heyah, Orange, Play, Plus, Sami Swoi, przekazując swój dochód na Fundusz Edukacyjny dla rodzinnych domów dziecka.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.