Drukuj Powrót do artykułu

Praca w domu utrzymuje kobiety w dobrej formie

06 sierpnia 2003 | 11:51 | ts //mr Ⓒ Ⓟ

Prace domowe beż użycia pralki automatycznej, odkurzacza, robota kuchennego czy zmywarki pozytywnie wpływają na zdrowie kobiety, twierdzą brytyjscy naukowcy.

Brytyjskie czasopismo „Prima”, powołując się na badania naukowe, podało, że przed 50 laty kobiety były szczuplejsze i sprawniejsze. Dziś kobiety przyjmują w pożywieniu 2178 kalorii dziennie, a spalają tylko 556, twierdzi „Prima”.
Przed 50 laty kobieta „zjadała” tylko 1 812 kalorii, a spalała 1 512 i to nie dlatego, że w 1952 roku odżywiała się zdrowiej, bo jadła więcej warzyw, lecz dlatego, że co najmniej trzy godziny dziennie poświęcała na prace domowe, a co najmniej godzinę na zakupy.
Według oficjalnych danych, ok. 32 proc. kobiet w Wielkiej Brytanii cierpi na nadwagę, a 21 proc. – na otłuszczenie. „Wyniki badań wskazują, że stosując nowoczesne technologie tracimy dwie trzecie swojej aktywności fizycznej, dlatego musimy wykorzystywać każdą możliwość uprawiania sportów – skomentowała wyniki badań „Prima”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.