Drukuj Powrót do artykułu

Radio Maryja wciąż popularne

13 kwietnia 2011 | 00:08 | lk / ms Ⓒ Ⓟ

Radio Maryja jest liderem wśród stacji katolickich w większości największych aglomeracji – wynika z najnowszych badań słuchalności Radio Track, które KBR Millward Brown SMG/KRC przeprowadził od stycznia do marca br.

W słuchalności na rynku ogólnopolskim Radio Maryja zanotowało niewielki wzrost słuchalności – w okresie styczeń-marzec 2011 uzyskało 2,41 proc. udziału. Zajmuje tym samym piąte miejsce wśród stacji ogólnopolskich. Rok wcześniej słuchało go 2,09 proc.

Rozgłośnia toruńskich redemptorystów jest liderem wśród stacji katolickich w stolicy: uzyskała tam słuchalność na poziomie 0,84 proc. Rok wcześniej na tym rynku miała jednak więcej, bo 1,45 proc.

Drugie miejsce ze znacznie lepszym wynikiem niż rok temu zajęło Radio Warszawa. Wynik tej stacji to 0,76 proc. W analogicznym okresie roku ubiegłego rozgłośnia diecezji warszawsko-praskiej uzyskała tylko 0,08 proc.

Trzecie jest Radio PLUS Warszawa. Słuchalność stacji archidiecezji warszawskiej spada: rok temu miała 0,77 proc. słuchalności, od stycznia do marca tego roku tylko 0,19 proc.

W aglomeracji śląskiej liderem jest Radio PLUS Śląsk (do lutego ub. roku Radio PLUS Gliwice) z wynikiem 1,08 proc., rok wcześniej było to 1,95 proc. Na drugim miejscu plasuje się Radio Maryja ze słuchalnością na poziomie 0,93 proc. Rok wcześniej było to 0,65 proc. Trzecie miejsce zajmuje Radio eM z wynikiem 0,77 proc. Rok wcześniej było to nieznacznie więcej – 0,84 proc.

Z kolei w Trójmieście liderem jest Radio PLUS Gdańsk, stacja archidiecezji gdańskiej. Rozgłośnia uzyskała 2,84 proc. udziału w słuchalności. W ub. roku było to 2,59 proc. Drugie miejsce przypadło w udziale Radiu Maryja. Stacja redemptorystów uzyskała w Trójmieście 1,21 proc. słuchalności. Rok temu było to 1,78 proc.

W Krakowie najpopularniejszą stacją katolicką jest Radio PLUS Kraków (wcześniej Radio VOX FM Kraków). Zanotowało wynik 2,37 proc. słuchalności, nieco lepszy niż przed rokiem (1,71 proc.). Drugie jest Radio Maryja z wynikiem 1,27 proc., znacznie słabszym niż w roku ubiegłym (3,40 proc.).

W Łodzi liderem jest Radio Maryja, popularne wśród 2,11 proc. radiosłuchaczy. Rok temu było to 1,08 proc. Na drugim miejscu jest Radio PLUS Łódź (wcześniej Radio VOX FM Łódź) z wynikiem 1,03 proc. (w ub. roku 2,30 proc.).

Także w Poznaniu pierwsze miejsce zajmuje Radio Maryja z wynikiem 1,90 proc. (rok temu 1,11 proc.). Drugiem jest Emaus – Katolickie Radio Poznań, które zanotowało słuchalność na poziomie 0,73 proc. (rok temu 1,07 proc.).

We Wrocławiu rozgłośnia redemptorystów jest lepsza od Katolickiego Radia Rodzina. Radio Maryja ma słuchalność 2,92 proc. (rok temu 1,47 proc.), KRR słucha 1 proc. wrocławskich słuchaczy (w ub. roku było to 1,1 proc.).

Najlepszy wynik lokalny Radio Maryja uzyskało w Szczecinie. Słucha go tam 4,42 proc. odbiorców (w ub. roku 2,39 proc.). Straciło natomiast Radio PLUS Szczecin (wcześniej Radio VOX FM Szczecin) – od stycznia do marca br. słuchało go 1,66 proc., rok temu było to 3,45 proc.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.