Drukuj Powrót do artykułu

Religia najmniej się liczy we Francji

17 listopada 2006 | 17:06 | pb, AFP //mr Ⓒ Ⓟ

Francja jest krajem, gdzie religia najmniej się liczy w codziennym życiu jej mieszkańców. Wynika to z sondażu przeprowadzonego na zlecenie kanadyjskiego tygodnika „Macleans”.

Tylko 23 proc. Francuzów zgadza się z deklaracją: „Religia jest dla mnie bardzo ważna w życiu codziennym”. Tuż za nimi plasują się Brytyjczycy i Japończycy (po 24 proc.) oraz Niemcy (26 proc.).
Natomiast ze stwierdzeniem tym zgadza się aż 96 proc. Egipcjan, 89 proc. mieszkańców Republiki Południowej Afryki, 70 proc. Meksykanów oraz po 65 proc. obywateli Stanów Zjednoczonych i Libanu.
Według Craiga Wordena, wiceprezydenta instytutu badania opinii publicznej Agnus Reid, który przeprowadził sondaż w 20 wybranych krajach, jego wyniki pokazują, że niezależnie od napięć między islamem i chrześcijaństwem, istnieje inna linia podziału religijnego świecie. „Geopolityczna mapa zarysowuje się w zależności od podziału między krajami laickimi i religijnymi” – podkreślił Worden.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.