Drukuj Powrót do artykułu

Rodziny są wezwane, aby stawać się światłem nadziei

18.09.2018 , vaticannews.va / mip, Kiszyniów Ⓒ ℗

Sample Fot. Jonathan Daniels / Unsplash

Prawda o małżeństwie i rodzinie jest stała i niezmienna. Ich naturę określił sam Bóg – powiedział watykański sekretarz stanu na Światowym Kongresie Rodziny, który odbył się w Kiszyniowie w Mołdawii. Kard. Pietro Parolin przypomniał chrześcijańską wizję małżeństwa i rodziny. Powołaniem rodziny jest miłość. Rodzina jest pierwszą szkołą, w której uczymy się wspólnego nam człowieczeństwa. Jak nigdy wcześniej zostaje ona wezwana, aby być dla świata światłem nadziei – mówił gość z Watykanu.

Współczesna rodzina napotyka wiele poważnych wyzwań. Główne z nich wynikają z obecnej kultury: indywidualistycznej, utylitarystycznej oraz konsumpcjonistycznej. Trzeba przekształcać ją w „kulturę spotkania”. W obliczu różnych zagrożeń Kościół pragnie potwierdzić swoje zaufanie do planu Boga dotyczącego rodziny.

Kard. Parolin przypomniał słowa papieża Franciszka, wypowiedziane podczas ostatniego Światowego Spotkania Rodzin w Dublinie: „Małżeństwo chrześcijańskie i życie rodzinne mogą być postrzegane w całym swoim pięknie oraz być takimi, jeśli są zakorzenione w miłości Boga, który stworzył nas na swoje podobieństwo, przyoblekając chwałą jako ikony swojej miłości i świętości w świecie”. Akceptując tych, którzy nie podzielają chrześcijańskiej wizji małżeństwa i rodziny, chrześcijanie powinni odważnie i z radością głosić „Ewangelię rodziny” współczesnemu światu – powiedział kard. Parolin.

Watykański sekretarz stanu zauważył, że rodzina powinna pomóc, by Boskie marzenie stało się rzeczywistością, może pomóc w zbliżeniu wszystkim dzieciom Pana Boga, aby wzrastały w jedności i uczyły się, co znaczy dla całego świata żyć w pokoju jako jedna wielka rodzina.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.