Korzyści dla miasta i regionu po ŚDM
25 lipca 2017 | 10:44 | Kraków / led / bd Ⓒ Ⓟ
Po roku od zakończenia Światowych Dni Młodzieży okazuje się, że korzyści dla miasta i regionu mają nie tylko wymiar ekonomiczny, ale także promocyjny. Kraków potwierdził swoją rolę jako miasto turystyki religijnej.
O korzyściach, jakie przyniosły ŚDM dla miasta i regionu z perspektywy roku mówili podczas konferencji prasowej, która została zorganizowana 24 lipca w Krakowie, przedstawiciele miasta i województwa małopolskiego.
W trakcie spotkania wojewoda małopolski Piotr Ćwik podsumował pracę służb. – W pracę podczas ŚDM zaangażowanych było wiele podmiotów po to, aby mogły one odbyć się w warunkach bezpiecznych dla wszystkich użytkowników – podkreślił. Jak dodał, dzięki tej współpracy ŚDM odbyły się nie tylko we wspaniałej atmosferze, ale również bezpiecznie. – Jeśli patrzymy z perspektywy tego, co udało się zrealizować, to jedną z kluczowych decyzji, która została podjęta, to było przyjęcie specustawy przez polski parlament – mówił wojewoda. – Jak dodał, prawie 80 mln zł zostało przeznaczonych na zabezpieczenie medyczne i bezpieczeństwo wszystkich uczestników ŚDM. Poinformował także, że w szczytowym momencie, kiedy trwały uroczystości w Brzegach, nad bezpieczeństwem pielgrzymów czuwało ponad 11 tys. policjantów oraz ponad 15 tys. strażaków i druhów.
Czytaj także: Inicjatywy na rocznicę ŚDM w Krakowie
Wymieniając korzyści dla Małopolski, Ćwik wskazał, że na ŚDM zakupionych zostało wiele karetek, które dziś służą mieszkańcom Małopolski, a także zmodernizowano drogi, natomiast wiele samorządów otrzymało wsparcie finansowe.
Z kolei Andrzej Kulig, zastępca prezydenta Krakowa, przedstawił korzyści promocyjne dla miasta po ŚDM. Podkreślił, że badania przeprowadzone po ŚDM pokazują bardzo ściśle, że kwota jaką zostawili pielgrzymi w Krakowie przekracza 650 mln zł. – To jest pewien wymiar ekonomiczny tej wizyty i bardzo ważny z punktu widzenia branży turystycznej i lokalnego rynku. To przecież kilka dni, które przyniosły tak wymierny efekt – wyjaśniał wiceprezydent. – Dzięki temu, iż Kraków był obecny w mediach całego świata, liczymy dzisiaj na kwotę ponad pół miliarda złotych. I to jest coś, co nigdy nie byłoby do udźwignięcia przez nas, gdybyśmy mieli przeprowadzić jakąkolwiek kampanię promującą nasze miasto w świecie – wyjaśniał Kulig.
Dodał, że Kraków potwierdził swoją istotną rolę jako miasta turystyki religijnej. – Dzięki temu branża turystyczna podjęła działania do lepszej, bardziej efektywnej obsługi tego gigantycznego strumienia pielgrzymów i efektem tego będzie na jesieni tego roku Kongres Turystyki Religijnej. Będzie on służył wymianie doświadczeń miast, które z dobrodziejstwa turystyki religijnej korzystają – dodał zastępca prezydenta miasta.
Kulig poinformował także o kampanii promocyjnej realizowanej przez miasto pt. „Experience Kraków again”. Spośród ponad 250 pielgrzymów, którzy wystąpili rok temu w krótkich wywiadach, wylosowano 6 młodych osób. Zostali oni ponownie zaproszeni do Krakowa w rocznicę ŚDM, a każda z nich będzie mogła zabrać ze sobą kilku znajomych. Pierwsza z zaproszonych osób przyjedzie do Krakowa w najbliższą środę.
Finał kampanii odbędzie się w ostatnim tygodniu lipca, w rocznicę ŚDM. Uczestnicy spotkają się w Krakowie. Oprócz powrotu do wspomnień i doświadczeń ubiegłorocznego spotkania młodych, będą mieli także możliwość zwiedzenia miasta i jego zabytków, na co nie było czasu w wypełnionym programie Światowych Dni Młodzieży. Młodzi wezmą również udział w planowanych na ostatnie dni lipca uroczystościach, związanych z obchodami pierwszej rocznicy ŚDM.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.