Drukuj Powrót do artykułu

Rosja: co trzeci uczeń wybiera podstawy kultury prawosławnej

16 marca 2010 | 16:54 | tom (KAI/KAP) / maz Ⓒ Ⓟ

W Rosji co trzeci uczeń wybiera lekcję „podstawy kultury prawosławnej”. Podczas pilotażowego projektu przeprowadzonego pośród 10 tys. uczniów w 18 regionach kraju dwie trzecie dzieci wybrało naukę świeckiej etyki lub historię i kulturę religii świata.

Jak donosi w dzisiejszym wydaniu „Moskowskij Komsomolec” nowe przedmioty powinny być próbnie prowadzone przez najbliższe dwa lata a od 2012 r. powinny być na stałe wprowadzone we wszystkich szkołach kraju.

Podczas projektu świeccy nauczyciele w czwartych klasach prowadzili lekcje kultury prawosławnej, islamu, buddyzmu i judaizmu. Alternatywą były zajęcia z historii i kultury religii świata oraz etyki. Nie przewiduje się prowadzenia lekcji religii katolickiej czy protestanckiej.

Lekcje religii w szkołach były w Rosji zabronione od czasu rewolucji październikowej w 1917 r. Od 2006 r. duchowni w niektórych regionach kraju nauczali „podstaw kultury prawosławnej”.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.