Drukuj Powrót do artykułu

Rusza konkurs „Proboszcz 2005”

18 grudnia 2004 | 15:46 | zas //mr Ⓒ Ⓟ

Miło nam poinformować, że inaugurujemy kolejną edycję konkursu „Proboszcz 2005”. Jego celem jest zwrócenie uwagi na tych kapłanów, którzy w sposób szczególnie owocny łączą praktykę i mistykę; modlitwę i misję społeczną.

Tym razem do konkursu organizowanego przez KAI włączyła się Telewizja Polska S.A. Od marca do listopada 2005 r. na antenie TVP2 oraz w „Wiadomościach KAI” zaprezentujemy dwanaście parafii, w których proboszczami są księża wyłonieni przez Kapitułę.
W tym roku honorowy patronat nad konkursem objął abp Damian Zimoń, metropolita katowicki, przewodniczący Komisji Duszpasterstwa Konferencji Episkopatu Polski. Już 29 grudnia telewizyjna „Dwójka” (o godz. 13.30) wyemituje specjalny program rozpoczynający trzecią edycję Konkursu.
Konkurs ten wywołuje ogromne zainteresowanie w całym kraju: w ubiegłym roku jury musiało dokonać wyboru finałowej „dwunastki” spośród 700 nadesłanych zgłoszeń. Tytuł „Proboszcza Roku 2004” otrzymał ks. Andrzej Godlewski, proboszcz z parafii Krzyża Świętego w Łomży.
Podobnie jak w poprzednich edycjach, Kapituła oczekuje na zgłoszenia wysuwane przez parafie rzymskokatolickie w Polsce.
Termin nadsyłania zgłoszeń mija 28 lutego 2005 r. Gala Finałowa konkursu odbędzie na początku grudnia 2005.

*REGULAMIN Konkursu Katolickiej Agencji Informacyjnej i Redakcji Programów Katolickich TVP S.A. Proboszcz 2005 *
1. Organizatorami Konkursu są Katolicka Agencja Informacyjna i Redakcja Programów Katolickich TVP S.A.
2. Kapitułę Konkursu stanowią:
. Abp Damian Zimoń – przewodniczący honorowy Kapituły
. Marcin Przeciszewski – KAI
. Bogdan Sadowski – Redakcja Katolicka TVP S.A.
. Barbara Sułek-Kowalska – Wydział Dziennikarstwa UW
. Szymon Hołownia – publicysta
. Małgorzata Starzyńska – sekretarz Konkursu
3. W konkursie może brać udział każda rzymskokatolicka parafia polska
4. Kandydatura proboszcza musi być zgłoszona przez parafian w formie pisemnej, na podstawie opublikowanych w mediach i portalach internetowych formularzy:
Formularz zgłoszenia
. Wezwanie parafii, jej dokładny adres
. Imię i nazwisko proboszcza, ilość lat przepracowanych w parafii
. Krótkie (1 strona A4) uzasadnienie kandydatury
. Skład Rady Parafialnej
. „Dzieła i inicjatywy” prowadzone przy parafii
. Propozycja scenariusza prezentacji parafii w TV
. Dokumentacja fotograficzna – minimum 10 dobrych jakościowo fotografii, 5 kolejnych numerów gazety parafialnej (jeśli jest wydawana w parafii)
5. Każde zgłoszenie musi być podpisane przez 10 rodzin z parafii
6. Termin nadsyłania zgłoszeń: od 29 grudnia 2004 do końca lutego 2005 na adres: Katolicka Agencja Informacyjna, Skwer Kardynała Wyszyńskiego 9, 01-015 Warszawa z dopiskiem KONKURS
7. Spośród nadesłanych zgłoszeń Kapituła Konkursu wybierze 12 parafii półfinałowych, które będą prezentowane w kolejnych programach TVP 2
8. Podczas prezentacji parafii w studiu telewizyjnym obecni będą jej przedstawiciele, oraz członkowie Kapituły
9. Finał w grudniu 2005 – ogłoszenie werdyktu Kapituły Konkursu Proboszcz 2005 podczas gali transmitowanej w TVP 2.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.