Drukuj Powrót do artykułu

Świąteczne inicjatywy w mediach społecznościowych

21 grudnia 2017 | 09:48 | Warszawa / BP KEP, lk / mz Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Eliza Bartkiewicz / episkopat.pl

Tematyka świąt Bożego Narodzenia w najbliższych dniach będzie mocno obecna także w mediach społecznościowych – zaznaczył w przekazanej KAI informacji rzecznik Episkopatu Polski. Ks. Paweł Rytel-Andrianik poinformował, że opatrzone hashtagami słowa #Wigilia, #Pasterka i #PolskieStajenki złożą się na kolejne akcje internetowe, których celem jest promocja chrześcijańskiego stylu życia, polskiej kultury i tradycji.

„Media społecznościowe dają możliwość dzielenia się z innymi tym, jak przeżywamy ważne wydarzenia, święta i uroczystości. Obserwowaliśmy to przy okazji akcji internautów takich jak #Procesja, #PolskaPielgrzymuje, czy #Roraty. Liczba wpisów, zdjęć i materiałów wideo pokazuje, że istnieje duża potrzeba wspólnoty także w internecie” – powiedział rzecznik Konferencji Episkopatu Polski ks. Paweł Rytel-Andrianik.

Podkreślił też, że Kościół postrzega media społecznościowe jako narzędzie ewangelizacyjne i coraz częściej je wykorzystuje, by głosić Dobrą Nowinę milionom ludzi na całym świecie.

„Dziś, gdy internet jest tak mocno obecny w naszym codziennym życiu i coraz bardziej je wypełnia, niezwykle istotnym jest, by wskazywać odpowiednie wzorce i wartości obecne w mediach społecznościowych. Dlatego Biuro Prasowe Episkopatu wspiera świąteczne akcje w internecie, które promują chrześcijańskie przeżywanie Bożego Narodzenia. Zamieszczając na Twitterze lub Facebooku zdjęcia z naszych Wigilii, Mszy św. – Pasterek, czy fotografie stajenek wystawianych w tym czasie w kościołach, wskazujemy na polskie tradycje i prawdziwego ducha świąt” – zaznaczył rzecznik Episkopatu.

Czytaj także: Przewodniczący Episkopatu miga na święta

Dodał, że publikacja wpisów z hasztagami #Wigilia, #Pasterka i #PolskieStajenki, to także dzielenie się przeżywaniem Bożego Narodzenia z osobami, które nie mogą uczestniczyć w nabożeństwach, są samotne lub przebywają za granicą. „Oczywiście nic nie zastąpi osobistego kontaktu, przełamania się opłatkiem, uścisku dłoni, ale dla niektórych osób media społecznościowe stanowią w danym momencie jedyną formę kontaktu z rodzinną, przyjaciółmi.

Wykorzystując smartfona i dobre słowo możemy nieść radość, nadzieję i prawdziwy pokój płynący z Bożego Narodzenia również w internecie” – powiedział ks. Rytel-Andrianik.

Wersja do druku

Przeczytaj także

20 grudnia 2017 09:07

Dla 70 proc. Polaków rozwód to życiowa porażka

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.