Drukuj Powrót do artykułu

Sami do tego doprowadziliśmy

16 lipca 2009 | 13:08 | tk/maz Ⓒ Ⓟ

To autorytety kultury konsumpcyjnej – ocenił o. Jan Góra opublikowane wyniki badań polskiej młodzieży. Dodał, że sami do tego doprowadziliśmy.

– Tak jak przebijają się media, tak przebijają się medialne autorytety, ale nie są oni wehikułami postępu ani ducha – komentuje dla KAI znany duszpasterz młodzieży, o. Jan Góra. – To nie są ani artyści, ani duchowni, którzy ‘tyrają’. To są autorytety kultury konsumpcyjnej” – dodał dominikanin przyznając, że w swojej masie współczesna polska młodzież takiej właśnie kulturze hołduje. „Sami do tego doprowadziliśmy” – ocenia.

O. Góra uważa, że wyniki badań pokazują kolejne zadanie i wyzwanie dla Kościoła oraz jego duszpasterzy. „Wyzwanie polega na tym, by przekazać wizję człowieka integralnego” – podkreśla dominikanin dodając, że osoby wskazane w sondażu „nie mają dosłownie żadnej wizji ani propozycji”.

„Trudno, żeby Kościół, który wymaga był popularny” – podsumował twórca słynnych spotkań młodzieży nad Lednicą.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.