Drukuj Powrót do artykułu

ŚDM w Madrycie przyniósł 476 mln dolarów zysku

02 grudnia 2011 | 13:34 | pb (KAI/ACI) / pm Ⓒ Ⓟ

Sierpniowe obchody Światowego Dnia Młodzieży w Madrycie przyniosły 476 mln dolarów zysku – poinformowała jedna z czterech największych firm konsultingowych PricewaterhouseCoopers. Z tej sumy 37 mln trafiło do państwa w formie podatku.

90 proc. z 476 mln zarobił Madryt, zaś pozostałe 10 proc. – miejscowości, które gościły uczestników tzw. Dni w Diecezjach, poprzedzających spotkanie w stolicy Hiszpanii.

Największymi beneficjentami ŚDM stały się hotele, małe sklepy i transport. ŚDM pozwolił stworzyć 4589 miejsc pracy, z czego 2894 w Madrycie.

PricewaterhouseCoopers oparła swoje wyliczenia o wydatki organizatorów ŚDM, jak też o dane Instytutu Statystyki Wspólnoty Madrytu i Narodowego Instytutu Statystycznego (INE).

Można też przypuszczać, że ŚDM będzie miał pozytywny wpływ na wizerunek Hiszpanii, gdyż 78,2 proc. zagranicznych uczestników spotkania odwiedziło ten kraj po raz pierwszy, a 89,6 wyraziło zamiar ponownego przyjazdu w przyszłości.

Według organizatorów, w dniach 16-21 sierpnia br. w ŚDM w Madrycie wzięło udział od 1,3 do 1,5 mln ludzi, w tym 470 tys. z zagranicy. Obecnych było 840 biskupów i kardynałów, zaś wydarzenie relacjonowało 4935 akredytowanych dziennikarzy.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.