Drukuj Powrót do artykułu

Stowarzyszenie Twoja Sprawa chce chronić dzieci przed pornobiznesem

04 marca 2015 | 10:09 | awo / br Ⓒ Ⓟ

Chrońmy dzieci przed pornobiznesem! – apeluje Stowarzyszenie Twoja Sprawa, które w ramach najnowszej akcji konsumenckiej zwraca uwagę, iż dzieci, wysyłając SMS-y w sieciach Orange, Play, Plus i T-Mobile, mogą bez problemu kupić ostrą pornografię.

– Chcemy wprowadzenia zasady, zgodnie z którą możliwość wysyłki SMS-ów w celu zakupu pornografii byłaby dostępna wyłącznie osobom pełnoletnim po rzeczywistej weryfikacji wieku: telefonicznie lub w punkcie obsługi klienta – podkreślają działacze Stowarzyszenia Twoja Sprawa.

Organizacja, znana już z wcześniejszych akcji konsumenckich, tym razem zachęca do wysyłania listów do prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, by domagać się gwarantowanej przez Konstytucję RP ochrony dzieci przed przemocą, okrucieństwem, wyzyskiem i demoralizacją.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa zwraca uwagę, iż operatorzy telefonii komórkowej umożliwiają pornobiznesowi pobieranie opłat za pomocą SMS-ów o podwyższonej opłacie. – Ten proceder daje także duże zyski telekomom – nawet do 30 proc. ceny zakupu – wskazują inicjatorzy akcji konsumenckiej.

Ani pornobiznes, ani operatorzy telefonii komórkowej, którzy udostępniają pornobiznesowi tego typu usługi oraz uzyskują dla siebie znaczącą część opłat z tego tytułu, nie weryfikują skutecznie wieku osób kupujących, choć takie rozwiązania w Europie już funkcjonują.

Dlatego działacze Stowarzyszenia Twoja Sprawa upominają się, by sygnalizować to żądanie operatorom sieci komórkowych. Jak podkreślają, „możliwość wysyłki SMS-ów Premium Rate służących do zakupu treści pornograficznych powinna być domyślnie zablokowana i udostępniana wyłącznie pełnoletnim użytkownikom po rzeczywistej weryfikacji ich wieku”.

Do akcji można się przyłączyć, m.in. poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej organizatorów akcji konsumenckiej: twojasprawa.org.pl.

Stowarzyszenie Twoja Sprawa jest najbardziej aktywną organizacją zajmującą się naruszeniami dobrych obyczajów w reklamie. Działa od grudnia 2008 r. i ma na koncie kilkadziesiąt akcji konsumenckich i interwencji. Zasłynęło, m.in. akcją na rzecz ochrony dzieci przed dostępem do pism pornograficznych w największej sieci sprzedaży prasy w Polsce.

 

 

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.