Drukuj Powrót do artykułu

Sukces akcji „Daj swoim ubraniom drugie życie”

10 września 2019 | 10:21 | Caritas Polska / hsz Ⓒ Ⓟ

Sample Materiały prasowe Caritas

40 ton ubrań zebrano podczas akcji marki Vanish „Daj swoim ubraniom drugie życie”. Akcja, która trwała prawie miesiąc w sklepach sieci Biedronka, cieszyła się ogromnym powodzeniem.

Tysiące ludzi postanowiło zajrzeć do swoich szaf i przekazać potrzebującym ubrania, których już nie nosi. Akcja trwała od 27 czerwca do 25 lipca w prawie 300 sklepach Biedronka w całej Polsce. Udało się zebrać ponad 40 ton ubrań, z czego 15 ton przekazano potrzebującym.

Vanish zmobilizował Polaków do oddawania zbędnych ubrań

Każdy ma w szafie takie ubrania, których już nie nosi. Zaledwie 30% Polaków oddaje swoje zbędne ubrania potrzebującym (1).

A co z resztą?

Dzięki marce Vanish mogliśmy to zmienić. Akcja Daj swoim ubraniom drugie życie miała na celu zmianę świadomości i naszych postaw. Marka zachęcała wszystkich, aby oddali swoje nienoszone, ale wciąż nadające się do użytku ubrania. Odzież można było zostawić w 300 sklepach sieci Biedronka, w specjalnie oznaczonych różowych kontenerach.

Ubrania trafiały następnie do magazynu, w którym sortowano je na damskie, męskie i dziecięce. W dalszej kolejności ubrania były prane, segregowane i przekazywane do najbardziej potrzebujących podopiecznych Caritas Polska.

Te ubrania, które nie nadawały się do przekazania zostały zutylizowane.

Akcja „Daj swoim ubraniom drugie życie” była również ogromnym przedsięwzięciem organizacyjno-logistycznym. Przy akcji pracowało ponad 50 osób, ubrania ze sklepów były odbierane dwa razy w tygodniu.

Pięć ogromnych pralek przez sześć dni w tygodniu non stop prało ubrania dla podopiecznych Caritas.

Ilość zebranych ubrań przeszła najśmielsze oczekiwania. Zebrano w sumie ponad 40 ton.

(1) Dane z badań przeprowadzonych przez VIVE Textile Recycling Sp. z o.o.

Wersja do druku

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.