Drukuj Powrót do artykułu

„Szanuję. Słucham”. Trwa kampania społeczna o potrzebie dialogu

12 października 2017 | 12:20 | Warszawa / mip / bd Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. YouTube

„Szanuję. Słucham” to kampania społeczna Centrum Myśli Jana Pawła II uwrażliwiająca na potrzebę dialogu, która w poniedziałek pojawiła się w przestrzeni miejskiej Warszawy i w internecie. Seria plakatów i spotów reklamowych towarzyszyć będzie odbywającemu się od 16 października w stolicy „Dziedzińcowi Dialogu”.

Jak podkreślają organizatorzy, kampania jest próbą uwrażliwienia na problem jakości dyskursu prowadzonego w przestrzeni publicznej. Wynika z inspiracji słowami papieża, zachęcającymi do szacunku dla odmienności i gotowości do dialogu. „Hasło 'Szanuję. Słucham’ wyraża, wypowiedziane w pierwszej osobie, postawy tolerancji i otwartości” – mówi współtwórca akcji Adam Dudek z agencji „Delikatesy&Frykasy”.

Tytuł kampanii zawiera w sobie gotową odpowiedź na pytanie o sposób osiągnięcia atmosfery porozumienia, nawet w sytuacji braku wypracowania wspólnego stanowiska. Hasło kampanii w sposób bezpośredni odnosi się także do idei „Dziedzińca Dialogu”, który jest przestrzenią spotkania i rozmowy osób o odmiennych poglądach na tematy związane z najważniejszymi aspektami życia: z kulturą, nauką, społeczeństwem i religią.

„Spotkanie z drugim człowiekiem zbyt często przybiera formę konfrontacji poglądów, ocen, sądów, co w naturalny sposób kieruje rozmówców ku wzajemnej agresji. Samo zaś spotkanie zmienia się w batalię, której celem jest pokonanie przeciwnika” – mówi Michał Senk, dyrektor Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie.

Przesłanie akcji nawiązuje do słów Jana Pawła II „Kto zamyka się na odmienność albo – co gorsza – próbuje tę odmienność zniszczyć, odbiera sobie możliwość zgłębienia tajemnicy ludzkiego życia”.

Czytaj także: W październiku kolejny „Dziedziniec Dialogu”

„W optyce św. Jana Pawła II autentyczne spotkanie rozpoczyna się bowiem od szacunku dla osoby i wzajemnego usłyszenia swoich racji – podkreśla dr Michał Łuczyński, dyrektor programowy Centrum Myśli Jana Pawła II.

Kampania społeczna towarzyszy rozpoczynającej się w Warszawie od 16 października 3. edycji „Dziedzińca Dialogu”. To inicjatywa zainicjowana przez papieża Benedykta XVI, której celem jest debata na tematy, stanowiące oś sporu między wiarą i niewiarą w przestrzeni nauki, kultury i wizji społeczeństwa.

„Nie zapominajmy, że wymiana doświadczeń nie zawsze musi kończyć się przekonaniem drugiej strony do swoich racji czy też rezygnacją z własnych poglądów. Podstawą takiej rozmowy zawsze powinien być szacunek, który najprościej okazać poprzez wysłuchanie drugiego człowieka” – dodaje dr Dominika Żukowska-Gardzińska, koordynatorka merytoryczna „Dziedzińca Dialogu”.

Spoty i plakaty reklamowe przedstawiają dwa słowa: „szanuję” i „słucham”, wskazane jako dwa nakładające się na siebie i przenikające się wyrazy. Spoty zrealizowane na potrzeby kampanii są wyświetlane od 9 października w centrum Warszawy, a także na monitorach w komunikacji miejskiej i w pociągach Kolei Mazowieckich.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku

Przeczytaj także

12 października 2017 07:56

377. zebranie KEP to dla Lublina wydarzenie historyczne

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.