Drukuj Powrót do artykułu

Szef libańskiej partii chrześcijańskiej ubolewa z powodu śmierci przywódcy Hezbollahu

29 września 2024 | 15:42 | ts | Bejrut Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Charbel Karam/Unsplash

Sleiman Frangieh, maronicki chrześcijanin i przywódca libańskiej chrześcijańskiej partii Marada, opłakuje śmierć przywódcy Hezbollahu Hassana Nasrallaha. Na Platformie X napisał, że opór trwa. Nasrallah został zabity 28 września w izraelskim nalocie na Bejrut.

Frangieh jest uważany za kandydata na prezydenta preferowanego przez Hezbollah i szyicką partię Amal. Stanowisko prezydenta Libanu jest nieobsadzone od października 2022. r. , gdy  wygasła kadencja dziś 90-letniego Michela Aouna, politycznego sojusznika Hezbollahu. W wyborach prezydenckich w 2016 roku Frangieh był kontrkandydatem Aouna.

Od uzyskania niepodległości w 1943 r., zgodnie z „paktem narodowym”, system polityczny Libanu opiera się na podziale władzy między różnymi grupami religijnymi w kraju. Prezydent jest chrześcijaninem maronitą, premier sunnitą, a przewodniczący parlamentu – szyitą.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.