Drukuj Powrót do artykułu

Tarnów: ok. 130 osób na szkoleniach medialnych dla liderów parafialnych

12.03.2017 , eb, Tarnów, 11-03-2017 Ⓒ ℗

Ok. 130 osób wzięło udział w warsztatach medialnych w Wyższym Seminarium Duchownym w Tarnowie. W tym gronie byli członkowie ruchów i stowarzyszeń, a także księża i siostry zakonne. „Robicie fantastyczne rzeczy, ale kto o tym wie”? – pytał ks. dr hab. Józef Kloch, prof. UKSW.

Prelegent mówił o potrzebie kontaktowania się z mediami. „Dziennikarze pełnią ważną rolę, podejdźmy do nich z zaufaniem, jak do ludzi, którzy mogą nam pomóc” – przekonywał.

Ks. Kloch miał wiele wskazówek dla członków ruchów i stowarzyszeń, np. by pracowali w grupach, a nie sami. „Każde wydarzenie można promować trzy razy. Przed, w trakcie i po. A do kogo z tym pójść? Do dziennikarzy. Jeśli przygotujemy im pewne materiały – plakat, prezentacje, to będzie im łatwiej, bo dziennikarze mają bardzo dużo pracy” – dodał.

Wykładowca UKSW zwrócił uwagę, że wiele parafialnych inicjatyw można promować z ambony. Zachęcał, by też współpracować z radiem, prasą, telewizją, zamieszczać informacje w mediach społecznościowych i na stronach parafialnych.

„Dużo się nauczyłam, jak pisać i robić zdjęcia. Rzeczywiście musimy przyspieszyć, jeżeli coś wydarzy się dziś, to w tym samym dniu powinniśmy o tym napisać, a nie po kilku dniach” – podsumowuje jedna z uczestniczek, Irena Klich.

Z uczestnikami spotkał się także biskup tarnowski Andrzej Jeż. Podkreślił, że przez lata Kościół przekonywał się do mediów, a dziś trzeba odbudować zaległości. „Cyberprzestrzeń jest wyzwaniem. Wielu młodych z naszej diecezji podejmuje Ewangelizację w Internecie. Chcemy iść w tym kierunku. W dobie Synodu jesteście nadzieją dla Kościoła. Takie szkolenia ukazują konieczność komunikowania się” – dodał biskup.

Na temat szukania tematów dla mediów i konstrukcji depeszy prasowej mówiła uczestnikom Dorota Kunc, szefowa Redakcji Informacji w diecezjalnej rozgłośni RDN Małopolska. Podstawowe zasady prawne obowiązujące w mediach przedstawił ks. Zbigniew Wielgosz, redaktor naczelny Tarnowskiego Gościa Niedzielnego.

Ponadto warsztaty fotograficzne poprowadzi Kamil Bańkowski. Natomiast na temat wykorzystywania mediów społecznościowych do promowania Kościoła mówiła Monika Paterka, która w Komitecie Organizacyjnym ŚDM odpowiada za media społecznościowe.

„Media społecznościowe są dla wszystkich i warto trafiać z komunikatem do nowych osób i nowych grup, zwłaszcza do ludzi młodych, ponieważ oni są obecni w Internecie. Trzeba się o nich zatroszczyć i warto tam być i uczyć się czegoś nowego” – dodała.

Po teorii przyszedł czas na praktykę. Uczestnicy zostali podzieleni na grupy i wzięli udział w warsztatach pisania informacji. Tę część poprowadzili dziennikarze radia RDN Małopolska i RDN Nowy Sącz, Gościa Niedzielnego, a także diecezjalna korespondentka KAI.

„Bardzo ważne jest, by członkowie ruchów i stowarzyszeń wiedzieli w jaki sposób można współpracować z mediami. Liczymy teraz na efekty, że będą oni promować ważne dla Kościoła wydarzenia. Wkrótce chcemy też ogłosić konkurs dotyczący stron parafialnych” – mówi organizator warsztatów, ks. Jan Bartoszek, asystent diecezjalny Akcji Katolickiej.

Organizatorami warsztatów byli: Wydział Duszpasterstwa Ogólnego Kurii Diecezjalnej w Tarnowie i Akcja Katolicka Diecezji Tarnowskiej we współpracy z Radiem RDN Małopolska oraz z tarnowskim Gościem Niedzielnym.

Wersja do druku
Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.