Drukuj Powrót do artykułu

Trwa kampania Caritas Polska „Kromka Chleba dla Sąsiada”

16 września 2017 | 10:08 | Warszawa / Caritas Polska, lk / mz Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. materiały prasowe Caritas Polska

Ogólnopolska kampania Caritas Polska pod nazwą „Kromka Chleba Caritas”, w tym roku pod hasłem „Kromka chleba dla sąsiada”, rozpoczęła się w czwartek 14 września. Celem inicjatywy jest uwrażliwienie społeczeństwa na potrzebę dzielenia się, a także zwrócenie uwagi na potrzeby seniorów.

Według statystyk, w 2020 r. ponad 25 proc. Polaków będzie miało powyżej 60. roku życia, a jeśli trend ten gwałtownie się nie zmieni, to w 2050 r. odsetek takich osób sięgnie 40 proc. Blisko 45 proc. 60-latków i 90 proc. 80-latków deklaruje trudności z pokonywaniem schodów. Ponad dwie trzecie seniorów powyżej 60. roku życia cierpi na choroby przewlekłe i regularnie odwiedza aptekę. Do tego dochodzą niskie emerytury i samotność. Blisko połowa osób po 75. roku życia to wdowcy, a zaufanie społeczne w Polsce jest jednym z najniższych w Europie.

„Kromka chleba dla sąsiada” z jednej strony ma na celu zgromadzenie żywności, która zostanie przekazana osobom starszym, samotnym i potrzebującym, z drugiej, zbiórkę środków na pomoc dla nich, z trzeciej zaś, uwrażliwienie społeczeństwa na potrzeby i los samotnych osób starszych i uaktywnienie pomocy sąsiedzkiej.

19 września w prawie 800 sklepach sieci Biedronka, która jest głównym partnerem akcji, wolontariusze Caritas z 29 diecezji będą zbierali podstawowe artykuły spożywcze, które trafią do potrzebujących wsparcia seniorów.

Czytaj także: Czapki dla dzieci z Afganistanu i afrykańskich wcześniaków

W niedzielę 24 września na rynkach polskich miast wolontariusze będą dzielili się chlebem z przechodniami na znak swojej stałej troski o los osób potrzebujących. Podobne akcje odbędą się w parafiach, w których działają Parafialne Zespoły Caritas. W parafiach będą rozdawane zebrane wcześniej w sklepach Biedronka dary.

„Wydarzenia te są wyrazem łączności z ubogimi oraz symbolem Caritas – miłości mądrej i praktycznej, rozumiejącej, że najważniejsze jest dzielenie się sercem” – informuje w swoim komunikacie Caritas Polska.

Środki finansowe zebrane w licznych zbiórkach prowadzonych przez Caritas posłużą na zakup żywności zarówno dla osób indywidualnych jak i dla ośrodków pomocy Caritas zajmujących się ich dystrybucją. Środki zebrane przez Caritas Polska zostaną przeznaczone na wsparcie ubogich, potrzebujących osób starszych, pomoc żywnościową. Akcji towarzyszyć będą spoty emitowane w TVP i w Polskim Radio, artykuły w prasie oraz kampania internetowa uwrażliwiająca na sytuację i potrzeby samotnych osób starszych.

Akcję można wesprzeć wysyłając sms charytatywny pod hasłem „KROMKA” na numer 72052 (koszt 2,46 zł z VAT) lub dokonując wpłaty na konto Caritas Polska PL 77 1160 2202 0000 0000 3436 4384 – z dopiskiem „KROMKA”.

Więcej informacji o działaniach Caritas w Polsce w ramach akcji „Kromka chleba dla sąsiada” – www.kromka.caritas.pl.

 

Fot. materiały prasowe Caritas Polska

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku

Przeczytaj także

16 września 2017 11:46

O dialogu w podzielonym świecie

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.