Drukuj Powrót do artykułu

TVP: oszczędności będą, ale programów katolickich nie będzie mniej

19 stycznia 2010 | 12:41 | lk / kw Ⓒ Ⓟ

Trudna sytuacja finansowa zmusza do oszczędności we wszelkich produkcjach telewizyjnych, nie wpłynie to jednak na ilość przygotowywanych programów – tak Zespół Rzecznika Prasowego TVP skomentował dzisiejsze doniesienia „Gazety Wyborczej” o tym, że budżety redakcji katolickich w regionach zostaną zmniejszone nawet o 70 proc.

W artykule „Mniej katolicko w TVP” „Gazeta Wyborcza” podała dziś, że na skutek oszczędności regionalne oddziały TVP zmuszone zostały w nowym roku do kolejnych cięć w swoich budżetach. Wcześniej dotknęły one m.in. reportaż, publicystykę i działy dokumentalne.

Drastyczne oszczędności, według „GW”, mają też dotknąć regionalne oddziały Redakcji Programów Katolickich. Bardziej ucierpią na tym redakcje lokalne, mniej – oddział warszawski.

W komentarzu przesłanym KAI przez Zespół Rzecznika Prasowego TVP poinformowano, że programy redakcji katolickich są finansowane przez Telewizję na równi z innymi jej programami, choć tegoroczna trudna sytuacja finansowa wynikająca z drastycznego spadku wpływu opłat abonamentowych sprawia, że we wszelkich produkcjach telewizyjnych szuka się oszczędności. „Obniżki te jednak nie wpłyną na ilość przygotowywanych programów. W dalszym ciągu redakcja katolicka będzie przygotowywać 8 audycji tygodniowo” – brzmi komentarz.

W każdym tygodniu w TVP ukazuje się osiem realizowanych przez nią programów cyklicznych: w niedzielę – transmisja Mszy św. z Sanktuarium w Łagiewnikach, transmisja modlitwy Anioł Pański Ojca Świętego z Watykanu oraz program informacyjno-publicystyczny „Między Ziemią a Niebem”; w poniedziałek – magazyn społeczny „Znaki Czasu”, w środę – „Raj” – program dla młodzieży, w czwartek – „My Wy Oni” – program rodzinny; w sobotę – „Ziarno”, program dla dzieci i rodziców, i „Słowo na Niedzielę”, w niedzielę – „Słowo na Niedzielę” w wersji dla niesłyszących.

TVP poinformowała też, że przygotowuje się do zapowiadanych na ten rok beatyfikacji ks. Jerzego Popiełuszki i Jana Pawła II. Oba te wydarzenia szeroko będą relacjonowane – zapewnia biuro prasowe TVP.

„Oba te wydarzenia szeroko będą relacjonowane, co więcej, będzie cały zestaw specjalnie przygotowanych filmów/programów aby te postacie przybliżyć widzom i aby ukazać ich aktualność. Telewizja wywiąże się ze swej misji w tych podniosłych dla Polski i świata dniach, jakimi będą dni beatyfikacji naszych rodaków” – czytamy w komentarzu Zespołu Rzecznika Prasowego TVP.

Redakcję Programów Katolickich TVP powołano na mocy umowy między Sekretariatem Konferencji Episkopatu Polski i Komitetem ds. Radia i Telewizji z 28 czerwca 1989 roku. Oprócz realizacji programów cyklicznych, Redakcja Programów Katolickich aktywnie uczestniczy w tworzeniu innych pozycji programowych, emitowanych zwłaszcza w dniach świąt roku liturgicznego oraz w dniach ważnych wydarzeń religijnych i społecznych. Szczególnie istotny był udział redakcji w obsłudze medialnej papieskich pielgrzymek: Ojca Świętego Jana Pawła II i obecnego papieża Benedykta XVI.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.