Drukuj Powrót do artykułu

75 tys. dzieci umrze podczas szczytu G8

10 lipca 2009 | 08:50 | RV / ju. Ⓒ Ⓟ

Te dramatyczne statystyki publikuje przy okazji spotkania przywódców najbardziej rozwiniętych państw świata organizacja Save the Children, od lat walcząca o prawa dzieci.

Wytyka ona światowym przywódcom, że złożyli już wiele obietnic bez pokrycia. Save the Children przypomina, że każde niedotrzymanie słowa, gdy chodzi o fundusze pomocowe, przekłada się na śmierć dziecka. Zauważa jednocześnie, że światowe mocarstwa robią wciąż za mało dla ratowania życia najmłodszych.

Ponad 9 mln maluchów umiera rocznie w wyniku chorób, które można już bez problemu wyleczyć. Brak wystarczających funduszy stoi też na przeszkodzie zmniejszeniu śmiertelności wśród noworodków. Milenijne Cele Rozwoju proponowały zmniejszenie jej o 2/3 do 2015 r., wszystko wskazuje jednak na to, że cel ten uda się osiągnąć dopiero 30 lat później, w 2045 r.

Organizacja apeluje też, by inwestycje na edukację stały się częścią wszystkich programów pomocowych w sytuacjach kryzysu.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.