Drukuj Powrót do artykułu

Tysiące próśb o modlitwę w Fatimie

19 maja 2017 | 09:54 | Fatima / mz (KAI/JN/VdF) / bd Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. © Mazur / catholicnews.org.uk

Tylko w 2016 r. fatimskie sanktuarium otrzymało 250 tys. próśb o modlitwę. Pielgrzymi zostawiają je w rektoracie sanktuarium, w Kapliczce Objawień oraz przy grobach trójki pochowanych w Fatimie małych wizjonerów: św. Franciszka i św. Hiacynty Marto, a także Sługi Bożej Łucji dos Santos.

Jak poinformowały władze sanktuarium, część z próśb trafia do tego miejsca kultu poprzez e-maile oraz listy pocztowe. Wśród nich jest wiele próśb za osoby, które targnęły się na swoje życie. – Większość listów dotyczy problemów natury osobistej i rodzinnej. Nie brakuje wśród nich próśb wynikających z desperacji osób. Stan ten wynika z różnych powodów: finansowych, uczuciowych, zdrowotnych i innych – wyjaśniła Sandra Dantas z biura prasowego portugalskiego sanktuarium maryjnego.

Czytaj także: Papież Franciszek w Fatimie 12 – 13 maja 2017 [relacja]

Spośród ponad ćwierć miliona próśb, jakie dotarły do sanktuarium w Fatimie w ub.r. są listy w języku włoskim. W porównaniu z rokiem wcześniejszym liczba próśb od obywateli Włoch zwiększyła się aż o 745 proc. W okresie tym odnotowano również blisko 94 proc. wzrost próśb w języku francuskim. Z kolei liczba listów kierowanych do sanktuarium po portugalsku zmalała o prawie 3 proc.

Wersja do druku

Przeczytaj także

18 maja 2017 14:06

Sanktuaria owocnymi miejscami nowej ewangelizacji

Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.