Drukuj Powrót do artykułu

USA: ok. 100 mln widzów zobaczy reklamę antyaborcyjną

02 lutego 2010 | 16:15 | rk (KAI/New York Times) / kw Ⓒ Ⓟ

W przerwie finału futbolu amerykańskiego Super Bowl, który odbędzie się 7 lutego widzowie przed telewizorami po raz pierwszy w historii tego wydarzenia zobaczą reklamę antyaborcyjną.

Jedno z najważniejszych wydarzeń sportowych w USA jest także okazją dla wielu firm do zareklamowania swoich produktów. Aby telewizja wyemitowała 30-sekundowy spot trzeba zapłacić CBS od 2.4 do 2.8 mln dolarów. Między innymi z tego powodu w przerwie na reklamę nie można było dotąd zobaczyć spotów związanych z kampaniami społecznymi.

Tym razem jednak ma być inaczej. Spot przygotowała i zamówiła jego emisję znana organizacja chrześcijańska Focus on the Family, związana z ruchem ewangelikalnym.

W zaplanowanym spocie przedstawiona zostanie prawdziwa historia znanego zawodnika futbolu amerykańskiego Tima Tebowa z Florydy. Piłkarz opowie, jak w 1987 r. matka, która miało go urodzić, stanęła przed dylematem, kiedy lekarze sugerowali aborcję nienarodzonego dziecka z powodu przewidywanych komplikacji porodowych. Pam Tebow urodziła jednak zdrowe dziecko. Głównym hasłem reklamy jest slogan „Uczcij rodzinę, uczcij życie”.

Przeciwko emisji spotu zaprotestowały niektóre amerykańskie organizacje feministyczne i gejowskie. Sprzeciwia się jej także część firm marketingowych. Zdaniem tych ostatnich, poruszanie kwestii tak kontrowersyjnych podczas niedzielnego meczu Super Bowl przyczyni się do polaryzacji amerykańskiego społeczeństwa

Szacuje się, że finał ligi NFL zobaczyć może w tym roku rekordowa liczna widzów. Dotąd bowiem największą oglądalność, wynosząca 106 mln widzów, zanotował w 1983 r. ostatni odcinek serialu “M*A*S*H”.

W przeszłości podczas finału Super Bowl pojawiały się spoty namawiające do rzucenia palenia lub rezygnacji z posiłków zawierających wysoki cholesterol.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.