Drukuj Powrót do artykułu

Warszawa-Praga: warsztaty medialne dla wolontariuszy ŚDM

20 lutego 2016 | 18:42 | mag Ⓒ Ⓟ

Ponad 80 wolontariuszy ŚDM wzięło udział w sobotę w warsztatach medialnych zorganizowanych przez Centrum ŚDM Diecezji Warszawsko-Praskiej. Przez sześć godzin poznawali oni tajniki pracy z kamerą, mikrofonem i aparatem. Mieli również okazję dowiedzieć się więcej o mechanizmach funkcjonowania mediów społecznościowych.

– Chcieliśmy w ten sposób przygotować młodych do umiejętnego wykorzystywania współczesnych środków komunikowania, aby nie bali się za ich pomocą docierać do swoich przyjaciół lub do środowiska, w którym żyją – wyjaśniła Joanna Ślusarek, rzecznika prasowa Diecezjalnego Centrum ŚDM.

Jej zdaniem, dynamiczny rozwój nowoczesnych technologii sprawia, że możliwości ich wykorzystania na rzecz wolontariatu są coraz większe. – Nie wszyscy jednak zdają sobie z tego sprawę i nie każdy wie jak to wykorzystać nie tylko w promocji ŚDM, ale także działalności społeczności lokalnej jaką są chociażby parafie – zwróciła uwagę.

Na temat mechanizmów funkcjonowania mediów społecznościowych warsztaty poprowadziła dr Monika Przybysz z UKSW. Podkreśliła, że prowadząc fanpage trzeba mieć świadomość, iż odbiorca oczekuje przede wszystkim jasnego i czytelnego przekazu. Tekst musi być napisany językiem prostym i skondensowanym. Najlepiej, gdyby pojawiło się w nim coś, co przykuje uwagę. Użytkownicy zamiast czytać informację, oglądają ją. – Warto zatem, aby pojawiały się również jakieś ciekawe zdjęcia lub różnego rodzaju grafiki. Fanpage powinien również uwzględniać specyfikę odbiorcy, a więc jego wiek, płeć, zaangażowanie czy zainteresowania – tłumaczyła prelegentka.

Na temat budowania stron internetowych głos zabrał Krzysztof Pracajło. Zwrócił uwagę, że są one pierwszym i jednocześnie najważniejszym nośnikiem informacji. Łączą różne media, począwszy od galerii zdjęć, czy filmów, poprzez strony stałe, których zadaniem jest informowanie użytkownika. – Jeśli mówimy o stronach parafii, to w kontekście ŚDM powinny tam się pojawiać konkretne informacje dotyczące tego, co dzieje się właśnie na miejscu, a nie jakieś ogólne informacje, które można znaleźć w innych miejscach – zwrócił uwagę wolontariuszom prelegent.

O pracy z kamerą opowiedział Marcin Dunin-Borkowski, zaś z aparatem fotograficznym Joanna Ślusarek. O tym, jak budować informację radiową mówił reporter Radia Warszawa Mikołaj Michalecki.

Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.