Drukuj Powrót do artykułu

Warszawa: św. Maksymilian Kolbe patronem Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy

01 stycznia 2011 | 15:45 | agp Ⓒ Ⓟ

Warszawski oddział Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy (KSD) przyjął za patrona św. Maksymiliana Marię Kolbego. W ten sposób dziennikarze dołączyli do inicjatyw senatorów i franciszkanów. Pierwsza z nich dotyczy ogłoszenia przez Senat RP roku 2011 Rokiem Świętego Maksymiliana Marii Kolbego. W zakonie franciszkańskim trwa natomiast od 14 sierpnia 2010 r. Rok Kolbiański.

– Chcemy promować dziedzictwo o. Maksymiliana i podpisujemy się pod wszelkimi inicjatywami, które będą przypominać światu tego wielkiego świętego, wspaniałego Polaka i odważnie głoszącego prawdę dziennikarza – podkreślają członkowie oddziału warszawskiego Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Prezes Oddziału Warszawskiego KSD Robert Wyroskiewicz, uzasadniając wybór patrona zaznaczył, że jest on nie tylko wielkim świętym Kościoła katolickiego, ale był także wybitnym dziennikarzem. „Uznaliśmy, że św. Maksymilian jest dziennikarzem, który stanowi gigantyczne wyzwanie dla świata wyzutego z poczucia prawdy, uczciwości i moralności. Jego dziennikarstwo zawsze było – nawet w czasach II Rzeczypospolitej – bardzo kontrowersyjne, właśnie dlatego, że stawiał na prawdę. I to jest wzór, który w Katolickim Stowarzyszeniu Dziennikarzy chcemy naśladować” – podkreślił Wyroskiewicz.

Członkowie OW KSD przypominają, że Św. Maksymilian Kolbe jest symbolem ofiar nazizmu oraz „patronem trudnych czasów”. „W XXI wieku, wzorując się na Męczenniku z Auschwitz, pragniemy walczyć z nieszczęściem naszych czasów – relatywizmem!” – zapewniają dziennikarze.

O. Marek Wódka, reprezentujący sekcję Katolickiego Stowarzyszenia Dziennikarzy w Niepokalanowie zauważył, że współczesne środki masowego przekazu często zatracają poczucie misji niesienia prawdy. „Te trudne czasy, których doświadczamy, kreują także właśnie media” – wskazał franciszkanin. Dodał, że wzorowanie się na postaci św. Maksymiliana może pomóc środowisku dziennikarskiemu w uzdrawianiu tych mediów. Zakonnik przypomniał, że o. Kolbe był prekursorem w Polsce wykorzystywania mediów do ewangelizacji i szerzenia Dobrej Nowiny.

Red. Anna Pietraszek podkreśla, że Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy jest otwarte dla wszystkich. Jak przyznaje, często słyszy argument, że skoro Stowarzyszenie zawiera słowo „katolickie”, to pewnie jest przeznaczone tylko dla księży i zakonników. Wiceprezes KSD zapewnia jednak, że Stowarzyszenie zrzesza przede wszystkich dziennikarzy świeckich, chcących spotykać się w środowisku, dla którego ważny jest Dekalog.

Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy powstało w 1991 roku. Jego celem jest zawodowe i religijne formowanie pracowników mediów, tak by dawali świadectwo wiary i kształtowali opinię publiczną w duchu nauczania Kościoła.

Katolickie Stowarzyszenie Dziennikarzy działa w całej Polsce. Jego patronem jest Św. Franciszek Salezy. Oddział Warszawski, który na patrona wybrał św. Maksymiliana w swoich strukturach zrzesza kilkudziesięciu dziennikarzy; posiada także sekcję w Telewizji Polskiej i w Niepokalanowie.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.