Drukuj Powrót do artykułu

Wirtualnemedia.pl: duży wzrost oglądalności mszy świętych w telewizji

25 marca 2020 | 15:59 | wirtualnemedia.pl, lk | Warszawa Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. Pinho . / Unsplash

W ostatnich dniach wyraźnie wzrosło zainteresowanie transmisjami mszy świętych w polskich stacjach telewizyjnych. Z racji tych transmisji zdecydowanie najwięcej czasu antenowego na audycje religijne stacje przeznaczają w niedziele. Czas ten wyraźnie się podwoił po wprowadzeniu ograniczeń związanych z zahamowaniem rozwoju epidemii koronawirusa – wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement – udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Mediacom – średnia widownia mszy świętej emitowanej w niedziele 15 i 22 marca o godz. 7.00 w TVP1 wyniosła 1,65 mln widzów, co dało 34,04 proc. udziału wśród wszystkich widzów.

Dla porównania, w okresie od 1 stycznia do 8 marca (emisja w niedziele i święta o 7.00) transmisje śledziło średnio 435 tys. osób, co dało stacji 18,11 proc. udziału w oglądalności. Widownia mszy w okresie epidemii koronawirusa zwiększyła się zatem prawie czterokrotnie.

Jedynka w ostatnich dniach mszę relacjonuje codziennie. Widownia wszystkich transmisji między 15 a 23 marca wyniosła 1,18 mln osób (21,35 proc. udziału).

15 marca o godz. 7.00 mszę relacjonowało TVP Info (wspólna transmisja z TVP1). Audycję w tej stacji śledziło 452 tys. widzów (łącznie na obu antenach było to 1,89 mln). TVP Info nie transmituje regularnie mszy (wyjątkiem są msze okolicznościowe – np. rocznicowe, pogrzebowe, czy z okazji tzw. miesięcznicy smoleńskiej).

Wyraźny wzrost zainteresowania msze odnotowały w TVP Polonia. Transmisje 15 i 22 marca miały średnio 166 tys. widzów, podczas gdy w okresie od 5 stycznia do 8 marca było to średnio 46 tys.

Od 12 marca msze oglądać można w TVP3. Relacje do 23 marca śledziło średnio 335 tys. osób.

Dotychczas jedna pokazana w TVP Kultura msza zainteresowała 61 tys. osób.

Z powodu epidemii koronawirusa msze zaczął pokazywać komercyjny Polsat News, w którym ogląda je średnio 670 tys. widzów.

Ponad 10-krotny wzrost zainteresowania odnotowała transmitowana w Polsat Rodzina specjalna msza święta dedykowana dzieciom. Relacje 15 i 22 marca śledziło średnio 73 tys. widzów, podczas gdy w okresie od 5 stycznia do 8 marca było to średnio 7 tys.

W Telewizji Republika msze między 5 stycznia a 8 marca śledziło 559 osób, a w okresie od 15 do 23 marca było to 4,6 tys.

Wyraźny wzrost czasu antenowego programów religijnych

Portal Wirtualnemedia.pl informuje, że liczba wszystkich programów religijnych w polskich stacjach telewizyjnych monitorowanych przez Nielsen Audience Measurement (z wyłączeniem TV Trwam – dane tej stacji są mierzone przez instytut, ale nie są udostępniane rynkowi; poza NAM ma do nich dostęp tylko nadawca i KRRiT) w okresie od 1 stycznia do 8 marca br. wyniosła 279, co w przeliczeniu na jeden dzień daje średnio 4,1 audycji. Z kolei od 9 do 15 marca łączna liczba pozycji wyniosła 39 (5,6 w przeliczeniu na jeden dzień), a od 16 do 22 marca – 52 (7,4).

Wyraźnie wzrósł też czas antenowy audycji o tematyce religijnej. Od 1 stycznia do 8 marca w przeliczeniu na jeden dzień były to średnio 2 godziny, 1 minuta i 47 sekund. Z kolei w okresie od 9 do 15 marca czas ten wyniósł średnio 3 godziny, 14 minut i 35 sekund, a tydzień później były to średnio 4 godziny, 29 minut i 18 sekund.

Zdecydowanie najwięcej czasu antenowego na audycje religijne polskie stacje telewizyjne przeznaczają w niedziele (z racji transmisji mszy świętych, które tego dnia w analizowanej kategorii programowej zajmują większość czasu). Czas ten wyraźnie się podwoił po wprowadzeniu ograniczeń związanych z zahamowaniem rozwoju epidemii koronawirusa.

1 marca łączna długość audycji religijnych wyniosła 9 godzin, 28 minut i 37 sekund, a 8 marca było to 9 godzin, 12 minut i 31 sekund. Z kolei 15 marca czas antenowy wyniósł 15 godzin, 8 minut i 27 sekund, a tydzień później było to 16 godzin, 14 minut i 2 sekundy. 1 i 8 marca liczba audycji religijnych wyniosła po 16, a w kolejne dwie niedziele było to po 22 pozycje.

Spośród wszystkich programów religijnych w okresie od 1 stycznia do 23 marca br. najwięcej – 2,26 mln – widzów miała transmisja mszy świętej w TVP1 15 marca tuż przed południem. 13 pozycji w top 20 należało do mszy. Po dwie lokaty zajęły audycje „Anioł Pański”, „Między ziemią a niebem” oraz „Okiem wiary”. Szesnaście pozycji w top 20 to audycje pokazane w Jedynce, a po dwie lokaty do zestawienia wprowadziły Polsat News i TVP Info. 19 na 20 tytułów to pozycje pokazane po 15 marca.

Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.