Drukuj Powrót do artykułu

Z fontanny do Caritasu

25 stycznia 2002 | 15:01 | ml //ad Ⓒ Ⓟ

Władze Rzymu zdecydowały, że monety wrzucane przez turystów do słynnej rzymskiej Fontanny Di Trevi otrzyma włoska Caritas.

Do tej pory pieniądze wydobyte z najsłynniejszej fontanny świata dzielono równo między Kapitol a Caritas. Tym razem to Caritas otrzyma całą kwotę, która w skali roku jest równa 50 tys. euro. Co roku turyści wrzucają do zabytkowej fontanny równowartość 50 tysięcy euro.
Władze rzymskie postanowiły zrezygnować ze swej części, ponieważ, jak podkreślono, w budżecie stolicy Włoch stanowi ona nieznaczną sumę, dla organizacji charytatywnej natomiast są to ogromne pieniądze.
Di Trevi to najbardziej znana fontanna Rzymu. Zostałą wzniesiona w XVIII w. według projektu N. Salviego. Jest monumentalnym dziełem architektoniczno-rzeźbiarskim, wkomponowanym w węższą południową fasadę pałacu Poli. Jej główny element to nisza, przed którą znajduje się postać Neptuna na muszli ciągnionej przez dwa konie morskie, prowadzone pośród skał i wzburzonych nurtów przez dwa trytony.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.