Drukuj Powrót do artykułu

Z prasy: Biblia bez archaizmów dobrze się sprzedaje

15 listopada 2008 | 15:29 | KAI (Polska Kurier Lubelski/a.) Ⓒ Ⓟ

Pierwszy nakład nowego polskiego przekładu Biblii w ilości 10 tys. egzemplarzy rozszedł się już w tydzień po premierze – informuje Polska Kurier Lubelski.

To sukces – komentuje gazeta. Prace nad nową wersją językową Biblii trwały 12 lat. Wzięło w nich udział 85 naukowców z ośrodków akademickich w całej Polsce, w tym 10 biblistów z Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.

W nowym przekładzie Biblii nie znajdziemy słów, które brzmią archaicznie albo zbyt wzniośle przypomina Polska Kurier Lubelski. Słowo „przybytek” zamienione zostało na „mieszkanie Boga”, a w miejsce „niewiasta” wpisano „kobieta”. Takie tłumaczenie oryginału przypadło do gustu polskim czytelnikom.

– Od strony językowej nie docierają do nas żadne negatywne uwagi – potwierdza ks. Wojciech Turek, z redakcji biblijnej Edycji św. Pawła, które wydało Pismo Święte w nowym przekładzie. – Ta wersja była długo oczekiwana przez społeczeństwo. Podczas tłumaczenia skupialiśmy się nie tylko na uwspółcześnieniu słownictwa, ale też na wiernym odtworzeniu biblijnych tekstów, które są mniej patetyczne, a często wręcz chropowate.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.