Drukuj Powrót do artykułu

#ZapytajBiskupa – nowa inicjatywa przed synodem

13.05.2018 , abd / mip, Warszawa Ⓒ ℗

Sample Fot. KEP

#ZapytajBiskupa, to projekt, w ramach którego młodzi Polacy wspólnie przeprowadzą „wywiad-rzekę” z polskimi biskupami. Do końca czerwca KAI i Fundacja „Dzieło Nowego Tysiąclecia” zbierają propozycje pytań od młodzieży, na które następnie odpowiedzą hierarchowie.

– Praca z młodzieżą jest bardzo ciekawa, ale zakłada też możliwość i umiejętność wsłuchiwania się w pytania i problemy młodych ludzi. Dlatego dobrze, jeśli młodzież tymi pytaniami się z nami podzieli, a księża biskupi na pewno odpowiedzą – mówi KAI bp Henryk Tomasik. Ordynariusz radomski zapewnia, że sam z przyjemnością odpowie na pytania młodych ludzi, przygotowane w ramach projektu #ZapytajBiskupa.

Wspólny projekt KAI i Fundacji „Dzieło Nowego Tysiąclecia” zatytułowany #ZapytajBiskupa, to kolejna inicjatywa podjęta wspólnie w ramach cyklu „Młodzi od A do Ż„. Formuła jest niezwykle prosta: do końca czerwca młodzież z całej Polski może nadsyłać propozycje pytań do biskupów, za pomocą specjalnie przygotowanego formularza internetowego. Następnie, spośród nadesłanych propozycji zostanie wybranych 100, które zostaną zadane polskim hierarchom.

– Mam nadzieję, że ten projekt jeszcze bardziej pozwoli zobaczyć Kościołowi czym żyją i jakie pytania zadają sobie młodzi ludzie, a samym młodym, zwłaszcza tym, którym do Kościoła „nie po drodze”, pokaże, że mogą w nim znaleźć odpowiedzi na to, czym żyją i co ich nurtuje. Nawet jeśli nie wyczerpujące, to takie, które zachęca ich do dalszej rozmowy – mówi dziennikarka KAI Dorota Abdelmoula, pomysłodawczyni akcji #ZapytajBiskupa.

Propozycje pytań można nadsyłać do końca czerwca, korzystając z FORMULARZA.

Wersja do druku

Przeczytaj także

12 maja 2018 07:45

I Komunia św. – o co tak naprawdę chodzi w tym wydarzeniu?

Portal eKAI prezentuje część tekstów publikowanych w płatnym serwisie agencyjnym Katolickiej Agencji Informacyjnej.
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych.