Drukuj Powrót do artykułu

Zielona Góra: ogólnopolska konferencja Caritas nt. fundraisingu

09 lutego 2013 | 17:11 | kk Ⓒ Ⓟ

Jak skutecznie pozyskiwać fundusze na działalność charytatywną? To pytanie zadaje sobie wiele organizacji pożytku publicznego. Konferencja poświęcona temu tematowi dla dyrektorów i pracowników Caritas z całej Polski odbyła się od 7 do 8 lutego w Zielonej Górze.

„Fundraising – profesjonalne metody pozyskiwania funduszy dla Caritas w Polsce” – pod takim hasłem odbyła się ogólnopolska konferencja zorganizowana przez Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej. W dwudniowym seminarium wzięło udział udział 55 osób z 25 oddziałów Caritas z całej Polski.

Szkolenie poprowadzili specjaliści z Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu. Termin „fundraising” powstał z połączenia dwóch angielskich słów: „fund” (fundusze) i „raising” (zbieranie) i oznacza pozyskiwanie funduszy głównie na cele charytatywne i publiczne. – Istotą fundraisingu jest budowanie wieloletnich, stabilnych relacji z otoczeniem: urzędami, sponsorami, członkami organizacji i jej darczyńcami – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.

Caritas Diecezji Zielonogórsko-Gorzowskiej metodę fundraisingu wykorzystuje od pewnego czasu w swojej działalności. Potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań wymusza życie. Coraz więcej osób przychodzi po pomoc, a kiedy każdy podkreśla, że jest kryzys, coraz trudniej uzyskać pozyskać darczyńców. – Naszym podstawowym celem jest pomoc jak największej ilości osób i dlatego zależy nam na coraz bardziej profesjonalnym pozyskiwaniu darczyńców. Oprócz osób, które pomagają nam w pojedynczych akcjach np. przed świętami, ważne jest, abyśmy mieli stałych darczyńców, którzy widzą w sobie potrzebę pomocy regularnej pomocy przez cały rok np. poprzez stałe zlecenie z rachunku bankowego – wyjaśnia Anna Maria Fedurek, rzecznik diecezjalnej Caritas. A dyrektor zielonogórsko-gorzowskiej Caritas przypomina, że fundusze pozyskiwane od darczyńców to możliwość realizacji misji Caritas: – Dla nas jest ważny człowiek, a motywacją jest miłość do Boga i bliźniego, po prostu Ewangelia.

Co może dać fundraising Caritas? – Wolność od zmartwień o pieniądze, czyli możliwość skupienia się na tym do czego ta organizacja została powołana – wyjaśnia Robert Kawałko, wiceprezes PSF i dodaje: – Wiele organizacji funkcjonuje z dnia na dzień, myśląc tylko o tym, jak utrzymać budynek i zapewnić pensje dla pracowników, a to błąd. Fundraising to szansa na to, że organizacja zacznie działać systemowo i nikt nie będzie się zastanawiał, kogo dziś odprawić z kwitkiem, ale jak skutecznie pomóc.

Uczestnicy konferencji zapoznali się z ideą, zasadami, metodami, strategią i planowaniem pozyskiwania funduszy. W spotkaniu uczestniczył także przedstawiciele Caritas Kościoła greckokatolickiego. – Wszyscy pomagamy ludziom, a ta konferencja ma nam pomóc lepiej działać – zauważa ks. Robert Rosa z Caritas greckokatolickiej diecezji wrocławsko-gdańskiej.

Organizatorem konferencji był Caritas diecezji zielonogórsko-gorzowskiej oraz Polskie Stowarzyszenie Fundraisingu z siedzibą w Krakowie.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.