Drukuj Powrót do artykułu

Jubileusz Ludzi Mediów w diecezji siedleckiej

02 lutego 2025 | 13:15 | ks. Bartosz Svabik | Siedlce Ⓒ Ⓟ

Sample Fot. ks. Bartosz Svabik

Konferencja o zadaniach mediów i dziennikarzy w ujęciu papieża Franciszka oraz szkolenie medialne z cyklu „Ku lepszej komunikacji Kościoła” dotyczące tworzenia video na potrzeby mediów społecznościowych, były kolejnymi punktami spotkania dziennikarzy, pracujących w redakcjach regionu oraz osób, które posługują w parafiach i wspólnotach diecezji siedleckiej. Spotkanie odbyło się w ramach Roku Jubileuszowego 2025.

Ks. Marek Weresa podczas wykładu zatytułowanego: „Marzę o komunikacji, która wie, jak zanurzyć się w rzeczywistości, aby móc o niej opowiadać”. Jak nieść nadzieję w wirtualnym/realnym świecie?”, przedstawił siedem wskazań papieża Franciszka dla dziennikarzy, które płyną z Orędzi na Światowy Dzień Środków Społecznego Przekazu.

Wskazał, że Ojciec Święty dostrzega sygnały, które świadczą o rozwoju świata mediów. „Jednak na skupiajmy się dzisiaj na tym z czym nieraz musimy się mierzyć w naszej dziennikarskiej codzienności. Zobaczmy co Franciszek chce nam pokazać, podpowiedzieć, aby ta nasza komunikacja była służbą prawdzie; niesieniem nadziei drugiemu człowiekowi” – powiedział. „To na co wskazuje papież, ma nas prowadzić do tego, aby nasza komunikacja była narzędziem jedności” – powiedział ks. Weresa.

W drugiej części swego wystąpienia ks. Marek Weresa wskazał, że wszyscy, jako użytkownicy mediów społecznościowych, jesteśmy wezwani do tego, aby na „cyfrowy kontynent” wnosić świadectwo wiary. „Dzięki temu Kościół może docierać do człowieka, a Ewangelia może być głoszona poza murami świątyń. Papież przypomina nam, że dzięki naszemu zaangażowaniu to chrześcijańskie świadectwo może docierać do ludzi, którzy może często są na „życiowych peryferiach”. Mamy im ukazać piękno spotkania z Jezusem i bogactwo życia Kościoła – dodał przedstawiciel Dykasterii ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej i szef Biura Prasowego Diecezji Siedleckiej.

Po konferencji odbyło się kolejne szkolenie medialne z cyklu „Ku lepszej komunikacji Kościoła”. Prelegentem była Sylwia Dąbrowska, znana jako „Video Teacherka”, na co dzień zajmująca się video marketingiem w mediach społecznościowych, która ukazała biorącym udział w szkoleniu, że kluczem do utrzymania uwagi widzów w tworzonych przez nich filmach jest świadomość procesu komunikacji i budowanie relacji z odbiorą. Bez nich, we współczesnym świecie wirtualnych treści, nie możliwe jest dotarcie z przekazem do odbiorcy.

– Wiarygodność w procesie tworzenia filmów, rolek czy stories jest podstawą, gdyż nikt nie stworzy relacji z wydarzeniem czy rzeczą. Tworzą ją odbiorca i ten kogo widzą lub słyszą” – zaznaczyła prelegentka. Na początku zatem potrzebna jest odpowiedź: co chcę przekazać odbiorcy i w jaki sposób? Takie podejście sprawi, że mój przekaz stanie się autentyczny i wartościowy dla osoby po drugiej stronie ekranu – podkreśliła.

Szkolenie zakończyło się wspólnym tworzeniem krótkich relacji video na media społecznościowe oraz agapą.

Drogi Czytelniku,
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.
Wersja do druku
Nasza strona internetowa używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Możesz określić warunki przechowywania cookies na Twoim urządzeniu za pomocą ustawień przeglądarki internetowej.
Administratorem danych osobowych użytkowników Serwisu jest Katolicka Agencja Informacyjna sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (KAI). Dane osobowe przetwarzamy m.in. w celu wykonania umowy pomiędzy KAI a użytkownikiem Serwisu, wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, a także w celach kontaktowych i marketingowych. Masz prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu, a także prawo do przenoszenia danych. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.