Nie wolno już reklamować piwa
14 września 2001 | 15:01 | rm/w //mr Ⓒ Ⓟ
Weszły w życie nowe przepisy, na mocy których z programów radiowych i telewizyjnych w godzinach od 6 do 23 znikną reklamy piwa, nawet bezalkoholowego.
Nowe regulacje znacznie ograniczają reklamę piwa. Wprowadzono na przykład zakaz kojarzenia piwa z czymś pozytywnym. Zatem nawet w nocy w telewizji nie będą mogły ukazywać się reklamy piwa sugerujące jego pozytywny związek np. z atrakcyjnością seksualną albo z sukcesami sportowymi, szkolnymi lub zawodowymi.
Jest szansa, że twórcy reklam przestaną nas oszukiwać i wprowadzać w błąd – ma nadzieję ks. Dziewiecki, ekspert Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Podkreślił on, że w Europie Zachodniej i Ameryce Północnej młodzież jest chroniona w sposób o wiele bardziej stanowczy. Np. w USA nie wolno sprzedawać piwa osobom, które nie ukończyły 21. roku życia. Jest tam prawnie zakazane nie tylko spożywanie, ale nawet posiadanie piwa przed ukończeniem 21. roku życia. Policja stanowczo interweniuje, kiedy ktoś narusza te przepisy.
cieszymy się, że odwiedzasz nasz portal. Jesteśmy tu dla Ciebie!
Każdego dnia publikujemy najważniejsze informacje z życia Kościoła w Polsce i na świecie. Jednak bez Twojej pomocy sprostanie temu zadaniu będzie coraz trudniejsze.
Dlatego prosimy Cię o wsparcie portalu eKAI.pl za pośrednictwem serwisu Patronite.
Dzięki Tobie będziemy mogli realizować naszą misję. Więcej informacji znajdziesz tutaj.